Een brief van Amy

Ongeveer een maand geleden kreeg ik een handgeschreven brief van Amy uit Amerika. Het was misschien een behoorlijke gok om mijn adres aan een onbekende op het internet te geven, maar het was het honderd procent waard. Amy is een van de brievenschrijvers van het Lycoris Letters Project. De schrijvers sturen een brief naar iedereen die erom vraagt en als je erom vraagt, mag je ook nog eens bepalen waar ze je over schrijven. Ik had weer eens veel te veel vragen, maar Amy wist precies wat ze ermee moest.
“You are the kind of person who thinks about these questions”, schrijft Amy met een paarse pen. “THIS IS YOUR GIFT (…) Your unique viewpoint is needed.”
En zo las ik om half één ‘s nachts in mijn roze pyjama in kleermakerszit een brief van Amy, die me leek te begrijpen zoals een beste vriendin dat zou doen.
“Make the most of your creativity and thoughtfulness. Help others see the magic.” En even later schrijft ze de zin die me deed duizelen: “Don’t be afraid of wondering out loud.”
Ik heb de brief al tientallen keren gelezen sinds ik de vrolijk gekleurde enveloppe opende en de laatste zin blijft altijd hangen. Dat is wat ik wil op deze blog. Al het advies van Amy opvolgen en niet bang zijn om me hardop dingen af te vragen en me te verwonderen. Ik weet niet hoe uniek mijn unieke manier van kijken naar de wereld is, ik ken alleen deze bril en ik heb nog nooit die van een ander opgezet. Maar misschien kan ik jullie iets van mijn magie laten zien, de magie die ik zie in krakende liften, kleurschakeringen in een stof en het naderen van de regen. Ergens hoop ik niet dat je de magie leert zien, maar dat je allang weet wat de spreuk is. Ik weet nog steeds niet hoe dat in zijn werk gaat, me hardop verwonderen, maar ik maak mijn blog tot speeltuin en verklaar deze officieel voor geopend. Jij als lezer mag ook komen spelen.

10 gedachtes over “Een brief van Amy

Geef een reactie

