Dingen die ik leuk vind

Myrthe schreef in een reactie: “Ik vind je schrijfstukjes fijn, zou ook wel wat foto’s of dingen die je zelf mooi vindt willen zien.. lijkt me leuk!”

Toen ik vijftien was ben ik ooit met een groepje mensen naar binnen geslopen op een crossbaan. Het was avond en we zaten bovenaan in een bocht van de baan en we praatten en lachten en alles leek perfect. Ik weet dat ik me heel vrij voelde en jong, echt jong, alsof ik voor de eerste keer leerde wat dat woord precies inhield. Pas achteraf besefte ik me hoe mooi die avond was. De zon was onder toen ik naar huis ging (“de zon is weg” zei iemand en ik zei dat de zon er nog was, maar dat je die niet zag, net zoals gedachten er zijn, alleen niet zichtbaar. Ik was in een filosofische bui en de persoon met wie ik sprak snapte er niet zoveel van, volgens mij) en de volgende dag markeerde ik die avond op de crossbaan op mijn kalender. Het was een bijzondere dag voor mij in heel veel opzichten.
Die avond is nu vier jaar en een paar maanden geleden en sindsdien heb ik me nog veel vaker jong gevoeld, ook al word ik elke dag ouder en verwachten mensen een zekere volwassenheid van me, maar die krijgen ze niet, lekker puh. Een paar weken geleden bracht een van mijn vriendinnen mij en een andere vriendin naar het station en speelde het liedje We Are Young van Fun en ook al kan ik niet zingen en sloeg mijn stem over in de hoge stukken, moest ik van mezelf meezingen, zo hard als ik kon. En toen zongen we allemaal en we reden mensen voorbij die niet zongen en niet jong waren en ik voelde me zo gelukkig, daar, op die achterbank op weg naar het station, zo hard zingend dat mijn keel pijn deed en mijn stem niet meer klonk als de mijne.
In The perks of being a wallflower van Stephen Chbosky zit de hoofdpersoon Charlie met zijn vrienden in de auto en luisteren ze ook naar muziek. De laatste zin van het hoofdstuk is: “And in that moment, I swear we were infinite”. Ik weet dat die zin inmiddels is overgenomen, gekaapt en vermoord door mensen die misschien het boek niet eens hebben gelezen, maar in die auto wist ik wat Charlie ermee bedoelde. Ik voelde me jong, oneindig, onoverwinnelijk en zo gelukkig dat ik er verdrietig van werd.

Ik weet dat dit geen foto’s zijn van wat ik leuk vind, maar ik moest eraan denken toen ik de reactie las en in feite is het iets wat ik heel erg leuk vind. Hier heb je een foto (die ik persoonlijk best mooi vind) om het goed te maken:

15 gedachtes over “Dingen die ik leuk vind

  1. Zulke momenten waarop je zo’n gevoel krijgt zijn het aller allermooist! Gaat heel cliché klinken dit, maar die momenten moet je echt koesteren (en dat heb je blijkbaar ook gedaan, zo te horen haha :)). Heel heel fijn! En het fotootje is heel mooi en rustgevend en lief 🙂

Geef een reactie

