In beeld: bomen en woorden

Als ik door het bos loop, gebeurt er iets met me. Mijn fantasie neemt het over, pakt me bij de hand en leidt me door een wereld waarin er achter die ene boom misschien wel een tovenaar schuilt. Of een dier dat kan praten. Ik zie alles ineens veel helderder, alsof mijn zintuigen nu pas echt iets te doen hebben. Waar sommige mensen het liefst aan de zee zouden wonen of op het platteland, zou ik zoveel over hebben om in een bos te wonen. Het bos leeft zoals niets anders werkelijk leeft, en daardoor word ik pas echt mezelf. Stil, langzaam lopend, om me heen kijkend alsof ik in een gigantische boekenwinkel sta. Misschien vind ik boeken daarom ook zo mooi; het is als een bos met woorden.

 

13 gedachtes over “In beeld: bomen en woorden

  1. Mooi geschreven! Ik voel me het meest thuis bij de zee denk ik, al vind ik bossen ook wel heerlijk. Ben alleen allergisch voor de pollen van zo’n beetje elke boom die voorkomt in Nederland dus in de lenteperiode kan ik beter niet een bos inlopen haha.

  2. Ik vind de lichtinval zo tussen de boomtoppen door altijd zo mooi! Zie mezelf ook wel verwonderend door het bos wandelen, maar zou denk ik toch liever in een stad wonen. Of aan het strand, in een land waar het altijd lekker strandweer is, dat lijkt me ook heerlijk 😉

Geef een reactie

