De Schepping / permanente twijfelaar

Ik vind het jammer dat God in de Bijbel nooit twijfelt. Tenminste, ik ben geen Bijbel-expert, maar ik heb in ieder geval nooit gehoord: “Hij zag het en dacht: ‘mwah’”. Volgens mij is dat ook wel het hele punt van God, dat Hij perfect en groots is enzovoorts, maar het zou wel fijn zijn als Hij bij bepaalde dingen even op Twitter had willen vragen of Zijn volgers het ook een goed idee vinden om Adam tepels te geven of iets dergelijks.
Ik denk hieraan omdat het bijhouden van een blog soms tot dat soort gedachten leidt. Soms schrijf ik iets – en als ik ‘soms’ zeg, bedoel ik ‘altijd, zelfs als ik een boodschappenlijstje samenstel en breek me de bek niet open over tentamens maken, mijn hemel’ – en wou ik dat ik iemand had die altijd naast me kon staan en precies wist of dit goed zou uitpakken. Nu ik erover nadenk, is dat eigenlijk God, maar het probleem is dus weer dat ik twijfel aan Zijn bestaan. Dat zegt niet dat ik God niet heel interessant vind, maar er is ook een zekere troost in het compleet alleen zijn. Ik dwaal af.
Het lijkt misschien alsof ik uit mijn blogcrisis ben, maar vrees niet, mijn vrienden! Ik ben nog altijd in een staat van complete verwarring en onzekerheid! Ik heb willekeurige ideeën in mijn notitieboek die ik achteraf niet meer begrijp. Schrijf over hardloopschoenen. Maar wat dan, Nicole, wat is er in godsnaam (hé, daar is Hij weer!) te vertellen over hardloopschoenen? Je hebt niet eens hardloopschoenen! En zo gaat de permanente discussie in mijn hoofd door.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het nu en in de toekomst waarschijnlijk nooit te laat is om iets te zeggen over mijn blog. Bijvoorbeeld: mijn stukken zijn een stuk langer geworden. Vind je dat leuk? Wat vind je eigenlijk van de inhoud? Praat ik teveel over mezelf (ja)? Maak ik teveel grapjes die niet grappig zijn (absoluut)? Vertel me alles over je brein en ik betaal je met een leuke reactie terug! Misschien vertel ik wel mijn pincode! Waarschijnlijk niet, maar ik kan je wel vertellen dat ik die regelmatig vergeet, wat leidt tot vrij genante situaties aan de kassa.
En als je geen mening hebt over mijn blog, kun je een discussie beginnen over God. Als je maar aardig bent. Ik ken God niet persoonlijk, maar volgens mij waardeert Hij aardigheid wel.

16 gedachtes over “De Schepping / permanente twijfelaar

  1. Ik persoonlijk vind het leuk dat je blogs langer worden. Het persoonlijke tintje spreekt mij ook wel aan. Je gedachtengang kan ik volgen, ook al ga je van de hak op de tak. Dat laatste zegt waarschijnlijk meer over mij dan over jou…

  2. “Hij bij bepaalde dingen even op Twitter had willen vragen of Zijn volgers het ook een goed idee vinden om Adam tepels te geven” – Geniaal!

    Ik vind je blog steeds leuker (en beter) worden en je bent WEL grappig. Vooral je Tags ook. En ik zou het liefst zowel door de tijd als door de ruimte reizen, Tardis-stijl. Was dat een Whovian strikvraag?

  3. Nou ja, het is jouw blog en niet die van God 😉 Maar ik snap het wel, bevestiging krijgen dat je iets goeds/leuks/positiefs doet is altijd wel fijn. Andere kant op ook, want dan weet je waar je aan kunt werken. Ik vind je stukken nog steeds leuk en de inhoud zeker ook, alleen mis ik af en toe wel een witregel. Ik zie wel waar een nieuwe alinea begint, maar visueel vind ik dat/lijkt mij dat prettiger lezen. Verder reis ik denk ik liever door de…. Nee, ik weet het eigenlijk niet. Misschien blijf ik wel liever in het hier en nu 🙂

    • Bedankt voor de tip! Witregels zijn denk ik inderdaad wel makkelijker lezen 😉
      Wauw, dat hoor je ook niet vaak, dat mensen liever hier blijven dan dat ze ergens heen mogen reizen. Dat is een goed teken, denk ik!

  4. Ik merk het eigenlijk bijna niet dat de blogjes wat langer worden, ik vind ze nog steeds erg leuk 🙂
    En over de tag vraag, ik ga toch voor de tijd want de ruimte…..tja ik heb niet zo’n behoefte om de maan te verkennen 😉

  5. Die gedachtekronkels spreken me wel aan, ik doe dat thuis vaak hardop (op mijn werk ook trouwens), maar in een blog kan ik ze zeker waarderen. Een paar witregels zou ik ook wel prettig vinden. Je gaat volgens mij nog steeds de goeie kant op, maar ik heb vaak ruzie met de TomTom, dus zeker weten doe ik het niet. 🙂
    Ik reis ook liever door de tijd by the way.

  6. Ik ben net op je blog beland en dit is het eerste stukje dat ik lees, maar ik vind het leuk 🙂 De lengte is goed en ik vind je grapjes leuk. Dus nu heb je er een nieuwe volger (op bloglovin’) bij 😀

  7. Toen ik het deel over twitter las dacht ik “Hoeveel ‘volgers’ zou die wel niet hebben”. En als hij een FB account had dan moest je “Fan worden” =)
    Over god moet je geen vragen stellen trouwens over hardloopschoenen want ik zie hem meer het sandalentype zijn. Hij moet toch maar aan een plaats denken en hij is er. Waarom zou hij dan hardloopschoenen nodig hebben?

  8. Je moet niet zo onzeker zijn meisje! Je blogs zijn erg leuk om te lezen. Ook nu ze langer zijn. En het persoonlijke tintje vind ik ook leuk.
    Ik wil wel een keertje door de ruimte reizen 🙂

  9. Haha heel leuk geschreven! Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, zit zelf ook een beetje in zo’n dipje dat ik overal aan twijfel. Ik lees je blog vaak alleen reageer wat minder, maar niet onzeker worden hoor 😀 Je doet het goed!

  10. Je schrijft juist niet teveel over jezelf, is precies goed 🙂 en je hersenspinsels doen me denken aan de mijne, al zijn die van jou leuker opgeschreven xD Maar vind je blog helemaal geweldig en hilarisch so keep it going! 🙂

  11. Ik geloof niet in God, maar zou er hypothetisch gezien ‘iets’ bestaan dat mensen zou kunnen creëren, denk ik niet dat hij veel werk in Adam (en mensheid) heeft gestoken. Anders konden we wel vliegen of zo. Cuz dat zou ik doen als ik mensen kon maken.

Geef een reactie

