Het WC-bezoek

Ik ging ’s nachts naar de WC, wat overigens heel erg irritant is als je zo iemand bent die moeilijk in slaap valt daarna. Op dat punt zijn we echter nog niet, want toen ik eenmaal op de WC zat (ik zal die details besparen), hoorde ik een geluid uit de keuken. Ik vermoedde dat het mijn moeder was, dus ik keek even vanuit de WC naar de keuken. Dat kan in dit huis. In plaats van mijn moeder stond daar een vrouw die ik helemaal niet kende. Ze droeg een blauwgroene jurk en haar haren waren koperblond geverfd en netjes geföhnd. Ik weet nog goed dat dat me opviel. Ze zag er zo burgerlijk uit, maar haar gezichtsuitdrukking zat vol woede en haat. Ik wil de net “hallo” zeggen (natuurlijk wilde ik geen hallo zeggen, ik wilde gillen en huilen en een wc-rol naar haar hoofd gooien), maar toen richtte ze een pistool op me en schoot ze me dood.

Ik schrok wakker en realiseerde me dat ik naar de WC moest. Ik heb de rest van de nacht met een volle blaas liggen wachten tot iemand anders in het huis eerst naar beneden ging. Dat zegt overigens ook wel veel over mijn persoonlijkheid. Op basis van mijn droom geloof ik dat er iemand beneden is om mij dood te schieten, dus laat ik de mensen van wie ik houd eerst gaan, zodat ik niet degene ben die dat mee hoeft te maken. Een held is vast ergens geboren, mijn vrienden, maar ik ben het niet.

In de tijd dat ik wakker lag kon ik nadenken over wat dromen betekenen. Ik gok dat het een combinatie is van fantasie, herinnering en emotie, maar het intrigeert me. Sommige dromen blijven dagen bij me, zoals een andere droom waarin ik werd vermoord in een veld vol zonnebloemen door een man die ik niet in het echt kende, maar die later in heel veel dromen terugkwam in de rol van slechterik. Maar ik heb ook mooie dromen. Zo droom ik altijd aan het begin van iets groots dat ik zwanger ben of dat ik beval van een kind. Die dromen zijn verassend mooi. Het is vreemd hoe mijn brein dingen kan oproepen en me bepaalde gevoelens geeft op basis van ervaringen die ik helemaal niet ken (tenzij ik ooit een kind heb gekregen, het betreffende kind ben kwijtgeraakt en de hele gebeurtenis compleet ben vergeten, net als de rest van mijn omgeving).

Uiteindelijk heb ik mijn moed verzameld en ben ik naar de WC gegaan, maar niet voordat ik de keuken had gecontroleerd en de deur van de WC goed dicht had gedaan voor het geval dat. Dromen zijn raar en mooi, net als de realiteit.

10 gedachtes over “Het WC-bezoek

  1. Ik schrijf mijn dromen zoveel mogelijk op 🙂 Ik droom bij vlagen heel veel, soms wel een paar verschillende dromen per nacht. Sommige zijn erg bizar, dan word ik ook echt wakker met een “huh”-gevoel. Gelukkig nog nooit gedroomd dat ik vermoord werd, wel vaak zat over wc’s, hahaha. Ik denk inderdaad ook wel dat dromen iets betekenen, maar bij mij is er geen duidelijk patroon te herkennen.

  2. Ik zou ook in bed gebleven zijn. Je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik droom trouwens vaak over op zoek zijn naar een toilet en als ik het gevonden heb word ik wakker zodat ik echt even kan gaan.
    Ik ben ook wel eens boos op Partner omdat hij in een droom iets gedaan of gezegd heeft. 🙂

  3. “Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered!”

    Ik heb trouwens precies hetzelfde hoor. Vroeger, toen ik nog bij papa en mama woonde, ging ik pas naar beneden als de zon scheen of als papa ochtenddienst had, als hij al naar beneden was. Anders niet. Met uitzondering van mijn verjaardag en sinterklaas-schoentje-zet-ochtend, dan stond ik voor 06:00 al beneden te stuiteren.

  4. Dromen schijnen een middel te zijn van je onderbewustzijn om je dag te verwerken ofzo, heb ik ooit gelezen. Persoonlijk vind ik het gewoon een aaneenschakeling van korte scenes die uiteindelijk bruut verstoord worden door de wekker!

  5. Brrr, dat is een nare droom! Ik heb toen ik klein was eens een nare droom gehad over dat de nazi’s weer aan de macht kwamen en ons huis kwamen doorzoeken en dat ik de hele tijd voor dood moest spelen terwijl ze mijn familie neerschoten. Die droom ben ik echt nooit vergeten. En als ik eraan denk word ik alweer bang.

Geef een reactie

