Het afgelopen weekend.

– Mijn buitenlandse huisgenoot die hier tijdelijk woont, had nog nooit van Speculoospasta gehoord en dat is natuurlijk onacceptabel als je zo vaak in mijn omgeving bent. Toen ik het haar liet proeven, kon ik het precieze moment aanwijzen waarop ze een Speculoosjunkie was geworden. De rest van het weekend heeft zij lepels van haar Nutella gewisseld voor lepels van mijn Speculoos (nee, dit is geen eufemisme).

– Het centrum van Utrecht op zaterdag is walgelijk irritant.

– Mensen begrijpen niet dat een fietspad is OM OP TE FIETSEN VERDOMME.

– Eerlijk gezegd is het enige wat ik me nog herinner van dit weekend de Nutella en toen de absolute horror toen ik op maandagmorgen zag dat mijn huisgenoot de gehele pot Nutella in haar eentje leeg had gegeten. Het was geen schok omdat zij het zelf had gegeten, maar meer dat ik nu niets meer kon ruilen.

– In mijn pyjama op bed met mijn laptop en een slecht tv-programma niksen en dan een mail lezen van je moeder dat ze was gaan parasailen.

– Midden in de nacht vergeten waar ik ben en meerdere malen tegen de muur aan lopen (al is dat laatste eigenlijk altijd. Ik ben slaapdronken. Of misschien ben ik gewoon knetter).

– Ik heb zowaar gestudeerd. Staand. Want het schijnt dat dat beter voor je is. Uiteindelijk moest ik natuurlijk wel even gaan zitten om uit te rusten. Nee hoor, ik ben enorm sportief. Waarom lach je nou?

– Om een of andere reden vindt mijn kamer het leuk om er een rotzooi van te maken als ik even wat ga pakken in de keuken. Ik weet niet hoe het komt dat er overal papiertjes en kledingstukken liggen. Blijkbaar ben ik verslaafd aan boodschappenlijstjes, want die liggen overal en er staat overal ongeveer hetzelfde op.

– Ik weet dat maandag niet meetelt met het weekend en dat terwijl er nou juist geweldige dingen gebeurd zijn op maandag, maar ja, dat telt niet. Nu zullen jullie het nooit weten.

– Dit heeft ook niks met het weekend te maken, maar vorige week heb ik HET BOEK verstuurd en het ging gepaard met gedachten als: “wat als de jongen van het postkantoor het pakketje openmaakt en HET BOEK steelt?” en “wat als ik het adres verkeerd heb opgeschreven en het helemaal fout is gegaan en het uiteindelijk komt bij iemand die een hekel heeft aan leuke projecten?”. Het boek is inmiddels onder de goede zorg van José, van wie ik heel veel verwachtingen heb. No pressure.

– Zondagavond gaan slapen en je ineens realiseren dat je werkelijk dingen moet gaan doen. Dat is dan weer jammer.

10 gedachtes over “Het afgelopen weekend.

  1. Wat een hippe moeder die gaat parasailen, haha.
    Hoezo pressure, ik ben er nu al achter gekomen dat ik niet zo goed kon tekenen als ik dacht. Jammer dat jullie dat straks ook zien. Maar ik wilde de lat ook niet te hoog leggen voor iedereen die HET BOEK na mij krijgt. 😉

  2. Zaterdagen in stadscentra zijn nooit leuk, invasie van (dagjes) mensen die niet weten waar ze heen willen en niet te vergeten de kinderwagens. Wel een goede proef voor je reactievermogen en geduld 😉

Geef een reactie

