Het is uit

Het is voorbij. De Speculoos en ik zijn niet meer bij elkaar. Het was te ingewikkeld, iets met lepels. Alles wat ik me kan herinneren is dat we als vrienden uit elkaar gegaan zijn. Soms is liefde niet genoeg, dan moet je elkaar loslaten.

We hadden een haat-liefde relatie, zo een waarbij je niet meer wist wat haat was en wat liefde. We dachten elke dag aan elkaar, maar soms was het te moeilijk. Het was altijd te moeilijk. We begrepen elkaar niet of liepen elkaar mis. Soms wilde ik heel graag bij Speculoos zijn, maar Speculoos niet met mij en andersom. Zo gaan de dingen nu eenmaal.

Er waren dagen dat we constant in elkaars armen lagen, dat we geen genoeg meer van elkaar konden krijgen. Die dagen waren geweldig, maar ze werden altijd weer gevolgd door schuldgevoel. Het voelde alsof we iets deden wat niet juist was. Hoe kon dat als het op dat moment zo goed voelde? We wisten het niet en dachten dat het wel over zou gaan. Dat het gewoon het wennen was aan elkaars aanwezigheid. Maar het werd alleen maar erger, des te langer onze relatie duurde.

Uiteindelijk konden we het niet meer aan. Ik weet dat Speculoos zal zeggen dat ik de gedumpte ben, maar in werkelijkheid heb ik het uitgemaakt. Het was een ontzettend moeilijke beslissing, maar ik weet dat ik er gelukkiger van word. Uiteindelijk. Nu heb ik een leegte in mijn maag waar Speculoos zou moeten zitten. We hebben er lang over gepraat, weer iets met lepels. Uiteindelijk moet je gewoon een keuze maken.

Dus we zijn uit elkaar. Ik weet dat onze liefde voor de buitenwereld onvoorwaardelijk leek, maar achter de schermen is altijd meer aan de hand dan je kunt raden. Liefde is vreemd; je wil bij elkaar zijn, maar je moet tegelijkertijd voor jezelf kiezen. Soms gaan die twee tegen elkaar in.

Jullie vragen je vast af waar Speculoos nu is. Mijn huisgenoot weet daar meer van. Laten we zeggen dat ik mijn liefde heb gedeeld. Ik ga nu op zoek naar mijn volgende liefde, maar dan wel ergens bij de groenteafdeling. Mensen doen wel altijd heel lacherig over komkommers…

21 gedachtes over “Het is uit

  1. Echt Nicole, treur niet, het is beter zo. Liefde kun je niet afdwingen. Als later zal blijken dat jullie toch voor elkaar gemaakt zijn zullen jullie elkaars pad weer kruisen.

  2. Tsjah, ongezonde relaties, wat doe je eraan? Ik ken vele mensen die zulke relaties hebben met sigaretten. En soms maken ze het uit, maar dan kunnen ze de leegte niet aan en smeken ze hen om terug te komen. Triestige verhalen 😦

    Jaja, de zwaarste tijd moet nog komen hé! Sterkte hé

Geef een reactie

