Op zoek naar motivatie #4: goede dingen

 

De laatste paar dagen heb ik verteld wat er allemaal niet goed gaat. Dat kan heel handig zijn, want nu weet ik waardoor ik geen motivatie krijg: een vervelende criticus, een te hoge en inflexibele lat en ideeën die ik maar niet uitvoer. Maar er gaat ook heel veel goed.

Zo heb ik mezelf bijvoorbeeld gemotiveerd om elke dag een blogpost te schrijven over het onderwerp motivatie, en ook al gaat dat niet altijd zoals gepland (ik lag bijvoorbeeld vijf minuten geleden nog in bed toen ik me ineens bedacht dat ik mezelf iets had voorgenomen deze week), ik doe het wel. Applausje voor mezelf.

Daarnaast levert dit nadenken en schrijven over motivatie vreemd genoeg ook weer inspiratie op. Het loont dus om even stil te staan bij iets wat je graag anders wilt zien.

Met andere woorden: wees ook een beetje lief voor jezelf. Je bent maar een mens (tenzij je een cyborg bent. Of een Timelord. In dat geval, gun jezelf ook wat liefde. En houd de mensheid intact. Bedankt)

12 gedachtes over “Op zoek naar motivatie #4: goede dingen

  1. Applausje waard inderdaad, ik kom er meestal mijn bed niet meer voor uit. Maar ja, dat is het hè, het “je moet het gewoon doen.” Fijn voor ons dat jij dat dan wel doet 🙂

  2. Alleen al het proces is de moeite waard, hoe het nadenken en schrijven over ‘motivatie’ dan tot stand komt of eruit ziet, doet er niet eens zo heel veel toe. (:

  3. Volledig mee eens. En nog een applausje voor jou: je hebt mijn blog van vandaag geinspireerd met jouw blog van gisteren 🙂 das dan ook weer de motivatie van mezelf om niet alleen een aantekening te maken in mijn heilige notitieboek, maar ook om er echt iets van te maken 🙂

Geef een reactie

