Dingen die ik denk terwijl ik aan het sporten ben

Ik heb me afgelopen week (jawel, terwijl ik op zoek was naar motivatie) ingeschreven bij een sportschool en ik ben vaker gegaan dan ik van mezelf verwacht had. Hier zijn een aantal dingen die ik denk terwijl ik in de sportschool ben, in willekeurige volgorde:

– Ik ben ZO sterk, ik kan iedereen aan!

– Oké, die vrouw is twee keer zo oud als ik en die heeft twee keer zwaardere gewichten. Ik moet harder werken.

– Er zit overal zweet.

– Overal.

– Serieus, ik maak geen grapje. Waar komt al dat zweet vandaan?

– Ben ik nu pas vijf minuten bezig?!

– Ik weet dat deze oefening er niet uitziet, meneer die me aanstaart, maar hij werkt wel, dus ga lekker verder met je crosstrainer, man.

– Waarom hebben ze Nickelodeon aan op de televisie? Weten ze dan niet dat er rond dit tijdstip niks op is?

– Oké, andere televisie: EEN KOOKPROGRAMMA? NEEEEEEEE.

– Wat zal ik straks eten?

– Ik hoop dat ik morgen spierpijn heb, dan kan ik erover opscheppen.

– Shit, die jongen is knap! Ik zie er niet uit! Kijk me niet aan, kijk me niet aan, kijk me niet… hij keek me aan. Ik zweer je dat ik er leuker uitzie als ik niet doodga tijdens het sporten!

– Waarom doe ik dit ook alweer?

En terwijl je dit leest is er een kans dat ik al deze dingen denk terwijl ik in de sportschool ben. Want het feit blijft dat ik me voel als een topatleet als ik naar buiten loop en dat gevoel is gewoon heerlijk.

17 gedachtes over “Dingen die ik denk terwijl ik aan het sporten ben

  1. Dat zweet komt uit je zweetklieren. Daar heb je er een miljoentje van of zo. De grootste kolonies zitten op je voorhoofd, boven de lip, oksels, liezen, handpalmen, voetzolen. Juist ja, precies die plaatsen waar je in het openbaar liever niet zwetend gezien wordt.

    Succes met sporten…

  2. Haha, dat soort gedachtes kunnen het sporten heel lastig maken, je gaat je proberen onzichtbaar te maken en dat kan natuurlijk niet. 🙂
    Heel goed van je dat je je hebt ingeschreven. Ik heb toevallig gisteren hetzelfde gedaan. Volgende week vrijdag begin ik en ik heb er zo geen zin in. 😦 Gelukkig krijg ik een personal trainer wiens taak het is mij te motiveren. (Ik wens hem veel succes.)

  3. Leuk hè, dat sporten. Toen ik me inschreef bij de sportschool was ik bang dat ik ook een van de mensen zou worden die na 1x de weg er naar toe niet meer zouden kunnen vinden. Maar low and behold, 1 jaar later ga ik nog braaf 3x in de week 🙂 Geheel vrijwillig ook, haha. Ik vind het tegenwoordig vooral mooi als ik van die sporty macho gasten er uit ren (okay, er uit crosstrainer). “Train je voor een wedstrijd ofzo?” “Nee hoor, gewoon voor mezelf.” “Oh.” Hahaha!

Geef een reactie

