Seksverhalen

Ik woon vrij dicht bij de beruchte ‘hoerenboten’, de woonboten waar iedereen die geld betaalt naar binnen kan voor wat ze maar willen (tenminste, zo zie ik het voor me). Ik fiets er regelmatig langs en altijd kijk ik er vol fascinatie naar. Het is er nooit stil of leeg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen auto’s rijden en eens in de zoveel tijd zie ik een zakenman uit een van de boten komen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is en misschien is dat het ook.

Soms zit ik in de bus en speel ik het spelletje ‘wie ben jij en wat is jouw verhaal?’, waarbij ik me probeer voor te stellen hoeveel verschillende mensen met verschillende achtergronden er nu bij elkaar zitten. Soms vergeet ik wel eens dat iedereen om mij heen heel complex is en veel meer is dan ik op dat moment zie. Het spelletje wordt nog veel leuker bij prostituees, die ongetwijfeld van alles hebben gezien en meegemaakt. Ik wed dat ze hele boeken zouden kunnen vullen met hun ervaringen en dat die boeken ook nog eens zeer goed verkocht kunnen worden.

Om een of andere reden krijg ik altijd veel verhalen te horen. Ik hoor veel mooie, vreemde en zielige dingen. De leukste soort verhalen (behalve dan de heel gênante, die staat ook wel bovenaan mijn lijstje met leuke dingen in het leven) zijn seksverhalen. Het is niet eens vanuit een perverse interesse en ik hoef ook lang niet alle details te weten. Het tegenovergestelde.

Ik hou van seksverhalen waarbij alles fout gaat. Waarbij mensen hun hoofden stoten, per ongeluk scheetjes laten of zich pijn doen bij lichaamsdelen waar je toch echt geen pijn wilt. Dat zijn de allermooiste verhalen, niet alleen omdat ze heel vaak grappig zijn, maar ook omdat ze het idee dat romantische komedies erin hebben gestampt helemaal afbreken. Geloof het of niet, seks is niet perfect belicht met alleen maar mooie mensen en er gaat best wel wat fout. En dat is lachen. Tenminste, als je het van andere mensen hoort.

En zo fiets ik langs de hoerenboten, benieuwd naar hun seksverhalen. Het is als het fietsen langs een schatkist die ik niet kan openen.

 

15 gedachtes over “Seksverhalen

  1. Ik zou zeggen: betaal 50 euro, zeg dat je geen seks wilt, maar dat je wilt ruiken hoe het daarbinnen ruikt en dat je het meest ‘beschamende’ verhaal van die persoon wilt weten.

  2. Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet nieuwsgierig naar die verhalen, omdat ze meestal alleen maar heel ongelukkig zijn (of anders wel omdat ik er ongelukkig van word…) – maar naar aanleiding van dit stukje ben ik op de prostitutie in Utrecht-wiki-pagina beland haha!
    Ik woon dichtbij de andere beroemde & beruchte lokatie, maar word er eigenlijk een beetje onpasselijk van altijd.

  3. Zo’n boek is er dus en die wordt volgens mij ook nog wel redelijk verkocht. Het heet “Ouwehoeren” en er is ook een docu bij gemaakt. Van het romantische blijft weinig over.
    Oh, en nu heb ik dat liedje in m’n hoofd…

Geef een reactie

