Een klaagblog

Dit is een klaagblog. Het spijt me, maar het is noodzakelijk. Er zijn sommige dingen in de wereld waar we het niet genoeg over hebben en dit is een van die dingen. Ik snap niet dat hier nog geen Kamerdebat over is geweest en daarom doe ik het. Het is een zware taak die ik op me zal nemen. Jullie weten vast wel waar ik het over heb: panty’s.

Ten eerste: waarom kloppen die maten nooit? Is er niemand bij de panty-fabriek die zegt: “Eh, jongens? Hier staat maat 38 op, maar eigenlijk past die alleen om babybeentjes. Klopt dat wel?”
Misschien ligt dat ook aan mezelf. Natuurlijk was het handiger geweest als ik er eerder achter was gekomen dat het een aardige taak zou worden om me in mijn panty te hijsen in plaats van vanmorgen, toen ik haast had en snel wat aan moest trekken. Maar zelfs als je het weet, is het niet leuk als je heel de dag veel water drinkt en elke keer met tegenzin naar de wc gaat, omdat je weet dat je er ongeveer drie kwartier voor moet uittrekken.

Ten tweede: ik heb mijn panty op dit moment achterstevoren aan. Is dat mogelijk? Ja, want er zit nu een vreemde naad onder mijn tenen die bovenop had moeten zitten. Voor de duidelijkheid: dit is heel irritant. Het moet toch zeker niet teveel geld kosten om een soort aanduiding in een panty te doen? Ik ben geen expert op het gebied van labels, maar volgens mij zijn die dingen heel simpel. Maar ja, ik ben maar een simpele consument, wat weet ik er nou van?

Ten derde: ze zijn te duur. Ik weet dat ik maar een arme student ben, maar panty’s zijn te duur. Het is verdeurie een strook nylon! Een strook nylon zonder label en die ook nog eens heel, heel klein is. Als het ding mijn hele leven mee zou gaan, zou ik hiermee kunnen leven. Maar het feit dat ik niet om kan gaan met panty’s (dat ligt volledig aan mij) betekent dat ze me altijd teveel geld kosten en dat terwijl ik maar heel weinig panty’s draag.

Het voelt altijd als een opluchting om te kunnen praten over dingen die je dwarszitten en ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik word er een beetje emotioneel van, maar het is belangrijk om het erover te hebben. Panty’s zijn een noodzakelijk kwaad.

19 gedachtes over “Een klaagblog

  1. Ik zeur even met je mee. Ik neem panty’s altijd 1 tot 2 maten groter en dan nog zit het gek. Mijn kast ligt op de een of andere manier vol met zwarte panty’s, die ik nooit draag, maar ‘normale’ kan ik nooit vinden als ik ze nodig heb.

    • Ik had dus panty’s drie maten groter gekocht en ik moest nog zo’n gek dansje doen wanneer ik ze aandeed. En ik heb echt heel veel panty’s met gaten en ladders erin, maar ik weet nooit welke het zijn tot ik ze aan heb, haha 😛

  2. Ik zeur lekker mee! Panty’s zijn een verschrikking! Ik koop standaard maat 44 ofzo om te weten dat het een beetje christelijk zit… Ik ben het met Harmke eens… het zijn de mannen de ons dit aandoen! 😉

  3. Panty’s koop ik altijd in de grootste maat die er is, en dan nog zijn ze te klein. Stomme ondingen. in malliot’s hadden ze vroeger zo’n mooi systeem: 2 streepjes is achter, 1 streepje is voor. Kan dat niet ook in panty’s?

  4. Panty’s zijn gewoon een verschrikking! Ik wens terug te gaan naar vroeger, toen ik maillots droeg met onderbroeken erover… daar trok je geen gaten in, en zo bleven ze goed zitten 😉

  5. Ik haat panty’s! als het even kan draag ik laarzen onder een jurkje/rokje want daar kan dan een legging en sokken bij! 🙂 Enneh… de goedkoopste panty’s (die van Zeeman dus) zijn het best qua maat en ook het sterkst. Dure panty’s daarentegen gaan na 1 keer dragen (of eigenlijk al meteen als je ze aantrekt) kapot. Is mijn ervaring.

  6. Ik heb het afgelopen weekend voor elkaar gekregen om een gat én een ladder in mijn panty te krijgen, op één dag! Dat geloof je toch niet 😦 Ding gaat verdorie al jaren mee, ik dacht bijna dat hij onverwoestbaar was… En nu weet ik niet meer waar ik hem een paar jaar geleden gekocht heb 😥

  7. De panty’s die ik koop zijn wel altijd de goede maat, maar ik kan niet 2 dagen dezelfde dragen. Altijd dat gezeik met die ladders. Of het kruis dat op je knieën hangt.

  8. Ik koop panty’s ook altijd in maat XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL en dan als ik thuis kom zijn ze te groot maar ze zagen er in de winkel normaal uit. Vervolgens koop ik gewoon maat 36 en dan hebben ze weer het formaat waar een pasgeboren baby niet eens in zou passen. En ja: LABELS!!!! Ik weet verdorie nooit wat de voor- of achterkant is en ’s ochtends doe altijd ik maar wat. Gevolg: de hele dag aan je panty lopen trekken omdat hij achterstevoren zit (of dus te groot of te klein is).
    Volgens mij moest ik ook even wat frustratie kwijt.

  9. Ik koop mijn panty’s altijd vele malen te groot, anders passen mijn lange benen er niet in, zowel niet in de lengte als in de breedte. Als je het kreng dan eenmaal aan hebt, is het de kunst om er geen ladders in te maken. En inderdaad, ze zijn duur voor iets wat je maar 1 keer kunt gebruiken!

Geef een reactie

