Kort en klein

Ik zou meer kunnen. Als ik echt zou willen, als ik me ervoor zou willen inzetten, dan zou ik het kunnen.

Een beter mens zijn. Harder werken. Hogere cijfers. Gezonder leven.

Soms sta ik op de bus te wachten en dan overvalt het me.
Ik kan nog veel beter.
En ik weet niet of dat een positieve of een negatieve gedachte is. We kunnen allemaal beter, dus ik bevind me in een groot gezelschap. We hebben allemaal deze gedachten, al formuleren we het anders. Ik wil, ik wil, ik wil. Maar wat we eigenlijk zeggen, is: ik kan, ik kan, ik kan. We doen het gewoon niet.

Zijn niet al mijn helden diegenen die het juist wel deden?

Ik kan. Ik kan. Ik kan.

16 gedachtes over “Kort en klein

  1. Ik vind het een positieve gedachte, omdat je realiseert/besluit dat je meer kan. Dat het ietwat negatief is omdat je het niet al doet vind ik maar even verwaarloosbaar πŸ˜‰ Oh en ja, niet afgezaagd, maar leuk.

  2. Hmm.. Kan ik meer? Nauwelijks, denk ik. Het ligt eraan wat je gewend bent. Wanneer je door ziekte minder kan, wordt het verschil tussen wat je kan en wat je doet steeds kleiner.

  3. Soms denk je dat je alles geeft, en dan blijkt er nog veel meer mogelijk te zijn… Als je het maar beseft. En dat beseffen… Dat komt met vlagen (is mijn ervaring). Opschrijven helpt (is ook mijn ervaring)..
    Je kunt het, je kunt het, je kunt het.. En nu gewoon gaan doen.

  4. Ja. Mee eens. Soms heb ik gewoon de zin of de puf er niet voor altijd maar meer te doen, en neem ik genoegen met het minimale (klinkt heel erg lui, valt mee). Dat vind ik menselijk, denk ik.

  5. Ja, je kunt het! Niet zomaar ineens, omdat je het beseft – dat is slechts het begin. je gewoontes veranderen is moeilijker dan je denkt. Maar je kunt het! Succes πŸ™‚
    En of die blogs met vragen leuk zijn ligt eraan, het kan twee kanten op πŸ˜›

  6. Ik denk dat de gedachte voortkomt uit imperfectie, ons eeuwige verlangen om te streven naar perfectheid. Bestaat natuurlijk niet. Maar ik vind het wel mooi dat we als mens zulke strebertjes zijn. Komen vaak mooie dingen uit voort. ; )

    Je kan altijd veel beter. Als je maar wel weet dat je goed genoeg bent. Snap je ‘m nog? Haha!

Geef een reactie

