Bij gebrek aan een betere uitdrukking: FUUUUUUUUUUUCK

Mijn OV-chipkaart en ik hebben altijd al een turbulente relatie gehad. Toen ik het ding net had, liet ik het in mijn broekzak zitten (dat was natuurlijk mijn tweede keuze voor deze blog: ovchipkaartenuitmijnbroekzak) en had ik het in de wasmachine gestopt. Het gevolg was een zeer beschadigde, maar goed werkende kaart.

De afgelopen jaren is de bovenste laag elke keer een klein beetje meer afgebladderd en zijn er scheurtjes in gekomen, waardoor mijn gezicht er heel gek uitzag. Maar het ding werkte altijd prima en ik had een leuk verhaal wanneer de treinconducteur weer gek keek naar mijn OV.

Maar deze week was het eindelijk zover. Ik zat in de bus en moest opstaan voor iemand die eruit moest. Ik had mijn OV-kaart in mijn hand, net als mijn tas. De band van mijn tas ging over mijn OV en door de druk brak de kaart doormidden. Mijn letterlijke gedachte: FUUUUUUUUUUUUUUCK.

En toen moest ik een nieuwe aanvragen. En toen bedacht ik me dat ik de volgende dag naar Amsterdam moest en zelf daarvoor moest betalen. En toen realiseerde ik me dat ik elke week wel een keer de bus moest nemen. En toen was ik niet zo blij, laten we het daarbij laten.

Hier is het leuke gedeelte: ik krijg een nieuwe kaart. Een prachtige, rechte, glanzende en perfecte nieuwe kaart. En daar kijk ik naar uit. Ik wist wel dat ik op een dag mijn OV zou slopen. Het zat er gewoon in, niet alleen omdat het ding al grotendeels beschadigd was, maar gewoon omdat ik niet om kan gaan met pasjes. Het is een wonder dat mijn pinpas nog intact is. Nu krijg ik gewoon een mooie pas die ik heel goed ga verzorgen.

Tot ik het in de gracht laat vallen of zoiets. Dat is volgens mij het enige wat er nog niet mee was gebeurd. Ergens ben ik trots dat mijn OV het zo lang heeft volgehouden. Hij hield vast heel veel van me.

16 gedachtes over “Bij gebrek aan een betere uitdrukking: FUUUUUUUUUUUCK

  1. Nou Mevrouwtje Woordenuitmijnbroekzak.. Je vraagt nogal ov veel van je OV-chipkaart en je pinpas. Ik hoop dat wanneer je in de trein zit jij je lip niet openhaalt aan een van de kaartjes want dan smaken de muffins ineens anders. (Zie de muffins maar als en bonuswoord)

  2. Hij hield vast veel van je maar ik vind toch dat hij een wel iets waardiger afscheid had mogen bedenken. Met een bloemetje ofzo.. Mijn OV-kaart is trouwens na drie jaar nog steeds gewoon stevig en heel, dus hoe jij het zover hebt gekregen? :p

  3. Maar goed dat het tegenwoordig pasjes zijn dan! Als je die geplastificeerde papiertjes van “vroeger” per ongeluk meewaste kon je er over het algemeen nog maar vrij weinig mee. En netjes en recht bleven die sowieso nooit, haha.

  4. Nou ja zeg, kom ik hier speciaal kijken op “Woordenuitmijnbroekzak”, zie daar dat woord staan, en bijt ik zo ineens op mijn lip van schrik! Ik heb ook een beetje een vreemde relatie met het OV, en mijn mijn OV-chipkaart; gelukkig heb ik de oplossing: zo’n beschermhoesje voor je pinpas! Kun je gewoon ophalen bij de bank (ik heb hem gecharterd bij de ING), en die kun je dan om je pas heendoen, en zo in je broekzak stoppen dattie beschadigd! En… de conducteurs nemen hem ook gewoon zo aan in de trein, dus doen! 😀

  5. De mijne heeft het tot nu toe altijd overleefd. Het is een wonder. Ik vind de ov chipkaart een uitvinding, want toen ik mijn oude OV kaart nog had klapte ik altijd mijn portemonnee open om hem te laten zien en tijdens zo’n actie is mijn pinpas een keer uit mijn portemonnee gevallen. Ik kan je vertellen dat dit niet zo handig is.

  6. Zelfs als je je eigen OV-chipkaart kapot maakt, kan je nog steeds geld terugvragen. Je hebt immers gratis reisrecht en dus moet je gratis kunnen reizen. Dat dat bedrijf dat het geld teruggeven regelt dat NERGENS vermeld, is uiteraard hun manier van geld verdienen, maar dat betekent niet dat wat zij zeggen de waarheid is 🙂

Geef een reactie

