Er is er een jarig

Ik heb uiteindelijk drie taarten gemaakt: chocolade-, appel-, en monchoutaart. Ik kan nu eenmaal geweldig goed bakken (en ik geef mezelf graag schouderklopjes).

Jawel, ik ben twintig. Twintig is heel lang als je erover nadenkt. Mensen leren nieuwe talen in kortere tijd. Mensen verhuizen naar andere landen, worden verliefd, ronden opleidingen af, maken nieuwe vrienden in kortere tijd. Alles verandert in twintig jaar.

Aan de andere kant ben ik ongeveer een vingerknip in het universum, zo, zo klein en zo, zo onbelangrijk. En zo jong, dat het bijna walgelijk is.

Ik probeer uit te zoeken of ik nu wel of niet blij ben dat ik mijn tienerjaren uit ben. Misschien komt het omdat ik me nooit heel anders voel. Ik voel me niet jarig of ouder, wat dat ook mag betekenen. Ik heb eigenlijk gewoon vooral trek in die taarten, want ze zien er goddelijk uit (klop klop, op mijn schouder).

Uiteindelijk komt het hierop neer: ik heb heel veel geluk dat ik leef. En ik heb heel veel geluk dat ik dit leven heb en dat ik mijn verjaardag kan vieren. Ik moet dus eigenlijk vooral dankbaar zijn, dus daar ben ik mee bezig.

Op naar de komende tien jaar.

20 gedachtes over “Er is er een jarig

  1. Hieperdepiep …. Hoera!
    Lang zal ze leven, lang zal ze leven …
    Gefeliciteerd, snoep ze van al die heerlijke taarten en maak er een leuke dag van!
    Ik ben dankbaar voor alle lieve mensen die me omringen.

  2. Oeps, te snel op verzenden gedrukt: Ik ben dankbaar voor het feit dat ik genoeg mooie en bijzondere mensen in mijn leven heb, meer dan genoeg mooie en bijzondere dingen meemaak, er dus genoeg is om dankbaar over te zijn.

  3. Gefeliciteerd! En lekker hoor, 3 taarten πŸ˜€
    En ook al laat ik het niet altijd blijken, eigenlijk ben ik ook wel gewoon dankbaar voor het/mijn leven. Alleen de lokatie bv. al, in Nederland hebben we het toch maar goed voor elkaar.

  4. Van harte hoor.
    Duim alleen nog in de mond
    als je er wat uit wilt zuigen…
    Verlies nooit het kind in je
    maak je nog niet grijs van zorg
    en steek leefijdgenoten en
    bejaarden de helpende hand toe
    want jeugd heeft dat niet meer geleerd
    Of toch..? *

    * Ik ben mijn jeugd al echt ontgroeid namelijk

  5. Ik had een halfjaar geleden dezelfde soort gedachten bij mijn verjaardag, maar eerlijk? Ik zou niet jonger willen zijn op dit moment. Geniet nog van je taart!

  6. Gelukkige verjaardag! πŸ™‚ 20 is oud en ook heel jong en het begin en het eind van alles en waaaaaaah – het leukst aan verjaren is toch inderdaad de taarten en de cadeautjes :p

Geef een reactie

