Einde bericht

Normaal kom je op mijn blog om iets te lezen. Om vermaakt te worden. Je krijgt de woorden toegegeven, alsof jij de baby bent en ik je het papje voer. Hier zijn wat vragen om over na te denken.

Doe je nu echt wat je wilt?

Als je geld/tijd/moed/de juiste omstandigheden had, wat zou je dan op dit moment doen?

Ben je hier omdat je het leuk vindt, of omdat je iets probeert te vermijden?

De laatste tijd pas ik deze vragen toe terwijl ik bezig ben met het internet af te struinen en steeds vaker kom ik tot de conclusie dat: 1) nee, ik doe dan niet wat ik wil; 2) het in ieder geval niet internetten is en; 3) ik heel vaak iets probeer te vermijden (laten we eerlijk zijn, dat is voornamelijk studiewerk en de afwas, die zich dan ook tezamen enorm opstapelen gedurende de week. Letterlijk).

Ik vind het prima als jij het prima vindt dat je op dit moment niet doet wat je echt, echt zou willen of dat je je gewoon verveelt. Als jij daarmee kunt leven, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen? Maar als je het niet zo cool vindt van jezelf: ga gewoon doen wat je zou moeten/willen doen.

Mijn punt is: misschien heb je geen tijd omdat je die vult met nutteloze dingen. Zoals mijn blog. Al is mijn blog natuurlijk wel erg fantabuleus.

10 gedachtes over “Einde bericht

  1. Lekker je blog lezen, kijken wat je bezig houdt.
    Je vermaakt en verwondert.
    Soms wat inspratie voor mij!
    Ja als ik wat geld had…een boekje maken
    vol gedichten van de expositie
    Of een E-book!
    Daar spaar ik. Iet eens voor…
    Ik ben deel van het gezin
    Anderen hebben hogere prioteit
    Natuurlijk…maar toch een droom.

  2. Eigenlijk is internetten uitstelgedrag… Maar ondertussen lees ik zo veel leuke en interessante dingen op het net, dat ik niet van tijdverspilling wil spreken. Verlegen van prioriteiten is een betere benaming (of excuus)

  3. Oh, die vragen ook altijd 😉 Maar goed bericht! En inderdaad, ik heb mijn laptop afgelopen dagen toevallig ook niet aangezet omdat ik wist dat (vooral) het internet mij nodeloos op zou slokken. Eigenlijk was dat best even lekker. Deze gedachte van de dag (+ vragen) moet ik mezelf dus zeker vaker voor gaan houden 🙂

Geef een reactie

