De dobbelsteen die een freefall deed

Mijn comfort zone is een dobbelsteen. Het is een klein, donker, saai hokje met zo’n ongemakkelijke stoel die je ook ziet in filmscènes waarin mensen ondervraagd worden onder een fel licht. En daar zit ik dan, te wachten tot Gandalf the Grey, the Doctor, Hagrid of wie dan ook binnen komt waaien om me mee te nemen op een groot avontuur. Vreemd genoeg is dat nog nooit gebeurd.

Goed, dus mijn comfort zone is ongeveer even groot als mijn kennis van mode (mijn motto voor kleding is “goedkoop en makkelijk: kopen die handel”) en dat is niet erg prettig. Ik heb nu niet echt de neiging om een freefall vanuit de ruimte te maken, maar het schijnt wel leuk te zijn om dingen te doen. Het blijkt namelijk, en dit heb ik natuurlijk gehoord van iemand anders, dat er nog iets anders bestaat dan het internet.

Om die reden heb ik mijn laptop de afgelopen week onder mijn bed gelegd en mijn bureau leeg gelaten – op de gigantische hoeveelheid troep na dan, maar dat telt niet. Ik moet zeggen dat de eerste paar dagen een beetje pijnlijk waren en dat ik af en toe met een pruillipje naar die plek onder mijn bed heb gestaard, maar ik heb het volgehouden en hoewel ik nog lang niet afgekickt ben, doe ik nu in ieder geval meer productieve dingen dan eerst.

Vandaar ook de afwezigheid van blogjes de laatste week. Maar ik mis jullie en ik mis het dat ik mijn geratel op het internet deel (al kun je daarvoor ook op mijn Twitter kijken natuurlijk), dus hier is een berichtje.

Hoe harder ik tegen goede voornemens ben, des te sneller maak ik ze voor mezelf. Maar dit is een heel mooi voornemen, of het nu een nieuw jaar is of niet.

11 gedachtes over “De dobbelsteen die een freefall deed

  1. Dit is wel toevallig, ik was van de week in de Selexyz+Slegte en zag daar een cadeaupakketje met 3 dobbelstenen, die er volgens mij voor moesten zorgen dat je je sleur/comfortzone ging doorbreken door je activiteit te bepalen. Kan het online niet terugvinden, maar ik meen dat het zoiets was. Misschien is dat dan nog wel iets voor jou, haha 😉

  2. Ik zet mijn laptop tegenwoordig uit als we gaan eten en dan zet ik hem daarna niet meer aan. Overdag zie ik dat ding al genoeg, op mijn stage. Dan heb ik mijn smartphone nog, dus ik ben wel een beetje bereikbaar, maar ik zit wel gezellig in de woonkamer op de bank. Het bevalt me wel, want zo houd ik meer tijd over om te lezen, bijvoorbeeld.

Geef een reactie

