Ongemakkelijk momentje verzocht

Het volgende stuk is een reconstructie van de gebeurtenissen van afgelopen donderdag.

Het slachtoffer bevond zich op een donderdagmiddag in een eetcafé te Utrecht, samen met een goede vriendin. Nietsvermoedend waren ze het café binnen gegaan om te lunchen. Het zag ernaar uit dat het een gewone middag zou worden. Helaas voor het slachtoffer was dat niet het geval.

Nadat het slachtoffer en haar vriendin een tijdje hadden gekletst, onderbrak het slachtoffer het gesprek. Zij moest naar de wc. Dit is het moment waarop de dramatische muziek begint te spelen.

De slachtoffer liep eerst verkeerd (omdat de weg vinden in een café al een enorme taak is voor haar), en daarna liep ze langzaam de trap af. Toen ze de wc binnenkwam, wist ze dat er iets niet goed zat. Ze moest kiezen tussen twee wc’s. Omdat ze ooit had gelezen dat de wc het dichtst bij de ingang het schoonst is (onthoud dat de volgende keer dat je naar een openbaar toilet gaat), dus opende ze de deur van de wc die het dichtstbij was. En toen gebeurde het.

Ze opende deur in ultra slow motion en wat ze zag, achtervolgt haar nog steeds in haar dromen. Een vrouw zat op de wc, ineen gehurkt en duidelijk bezig met… iets.
“Oh, sorry!”
“Sorry!”
De deur was weer dicht. Het slachtoffer voelde zich vervuld met een mengeling van schaamte, schrik en ultiem vreugde.

Dit is een prachtig blogonderwerp, dacht het slachtoffer bij zichzelf en toen begon ze zachtjes in zichzelf te lachen. Dat leverde ook weer een ongemakkelijk moment op met de volgende wc-bezoeker, maar het slachtoffer had dat ervoor over.

17 gedachtes over “Ongemakkelijk momentje verzocht

    • Ik had het eerst in het stukje gezet en toen dacht ik: misschien vindt diegene ooit mijn blog en dan schaamt ze zich kapot, maar ik weet haar naam toch niet en ik zag haar gezicht amper (of ik heb het uit mijn getraumatiseerde geheugen verwijderd), dus bij dezen: het was Broers.

  1. Haha, dat had ik ook eens – en ik had nog wel geklopt! Als je je deur niet gesloten hebt én er klopt iemand, dan is dat toch ’n reden te meer om te antwoorden? Het was een zittende jongen overigens – zegt ook al genoeg hé :p

  2. Zo raar dat mensen de deur niet dichtdoen! Ik heb dat op mijn werk ook een keer gehad. Je trekt de deur open in de verwachting dat het kleine hokje even alleen voor jou is. Een luide kreet ontsnapte mijn lippen toen ik daar mijn collega zag. Ze vond het vreemd dat ik gilde, maar jemig, je verwacht toch niet dat er iemand zit! 🙂

  3. Ik snap het niet helemaal geloof ik :’) Maar openbare wc’s zijn wel een drama. Ik durfde de deur nooit op slot te doen toen ik klein was, dus had ik een manier gevonden om op de wc te gaan zitten terwijl ik met al mijn kracht de deur dicht hield. Alleen toen kwam er een keer een vrouw die de deur open probeerde te krijgen, lukte niet, dus haalde ze haar man, die trok heel hard. Toen viel ik met mijn broek op mijn knieën dat hokje uit 😦

  4. Oh geweldig geschreven, maar dat lijkt me dus zó ongemakkelijk! Ik check en dubbelcheck in openbare toiletten dus altijd of ik mijn deur goed op slot heb gedaan en of ie ook daadwerkelijk niet meer geopend kan worden xD

Geef een reactie

