Iets met awards

Ik weet niet wat een Liebster award is, of ik nog een gouden beeldje ontvang met een kreeft (Liebster, lobster, kreeft, mijn geest is briljant), maar ik wil in ieder geval mijn ouders bedanken voor het feit dat ze mij op de wereld hebben gezet, God, omdat Hij zo’n mooie creatie van mij heeft gemaakt, en Elise en Annagreet voor het stemmen. Oh, en mezelf, want hé, uiteindelijk moet je het maar waar maken met al die verwachtingen enzo.
Goed, nu ik mezelf even heb geprezen, verder met vragen. Want die horen bij deze tag. Ik ben normaal niet zo van de tags (ik word normaal ook nooit getagged, volgens mij), dus ik beantwoord alleen de vragen die mij gesteld zijn en verder geef ik jou, de lezer, drie vragen die je hieronder kunt beantwoorden.

Annagreet vraagt:

  1. Je moet morgen emigreren, welk land kies je?
    Engeland. Saai, ik weet het.
  2. Wat is het leukste beroep in de wereld?
    Ik weet niet wat het leukste beroep in de wereld is (mijn werkervaring is niet zo groot en niet zo leuk), maar ik zou heel graag willen schrijven en creëren als beroep.
  3. Welk nummer draait er nu je dit schrijft?
    The Woods – Daughter
  4. Wat is jouw bijnaam?
    Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan als mensen me een bijnaam geven, zeker als het een verbastering van mijn eigen naam is. Dus ik heb geen bijnaam.
  5. Welk instrument wil je leren spelen?
    Ik ben momenteel bezig met gitaar te leren spelen. Ik kan al een aantal akkoorden, jawel!
  6. Wat is je vroegste herinnering?
    Dat ik oorbellen kreeg.
  7. Wat is het mooiste woord wat er bestaat?
    Harmonie.
  8. Als je je leven mag herstarten, doe je dat?
    Nee. Ik vind het zo prima gaan.
  9. Koken of afhaal?
    Koken!
  10. Beste quote die je kent?
    Deze.

Elise vraagt:

  1. Waarom blog je?
    Omdat ik stiekem heel erg houd van reacties krijgen. Niet doorvertellen!
  2. Wie was er eerder: de kip of het ei? En waarom?
    Ik hoop het ei, want eieren zijn lekker.
  3. Als je een boek zou vinden en het bleek over jouw leven te gaan, zou je het dan lezen tot het eind?
    Nee, maar ik zou de auteur wel even opzoeken.
  4. Vakantie in een huisje/hotel of juist kamperen? Waarom?
    Huisje of hotel. Ik heb mijn hele leven gekampeerd en ik had elke keer gewoon overal jeuk. Beestjes, beestjes, beestjes!
  5. Hoe was jouw dag vandaag?
    Druk, maar productief en gezellig.
  6. Wat was je meest gênante moment?
    Als je door mijn blog scrollt, zul je genoeg materiaal vinden. Ik kan er niet één kiezen!
  7. Waar ben je ontzettend goed in? (niet zo bescheiden!)
    Luisteren. Hoop ik.
  8. Wat wilde je vroeger worden als je groot was?
    Schrijver. En bergbeklimmer(?). En dierenarts. Maar de droom om te schrijven ging nooit weg.
  9. Wat was in de afgelopen week jouw geluksmomentje?
    Ik was bij de boekenbeurs en ik heb een heleboel boeken naar huis genomen. En het moment dat ik de beurs opliep en al die boeken zag, toen werd het boekenwurmpje in mij heel blij.
  10. Wat zou je doen als je één dag onzichtbaar zou zijn?
    Graffiti spuiten. En lieve briefjes achterlaten bij mensen thuis.
  11. Welk goed voornemen komt elk keer weer terug maar heb je nog nooit kunnen volhouden?
    Gezond eten. Dit jaar was mijn voornemen om geen/minder suiker te eten. Het gaat niet zoals verwacht, maar ik heb wel constant een goede suikerkick!

Drie vragen voor jou, lieve lezer:
1. Bos, stad of zee?
2. Welke eigenschap zou iedereen moeten hebben?
3. Favoriete auteur?

14 gedachtes over “Iets met awards

  1. Nou ja, ik vergeef je dat je de award een klein beetje om zeep hebt geholpen :p
    Die van de auteur van het boek des levens, daar had ik nog niet eens aan gedacht :’)
    1. Bos want da’s mooi, stad want daar kom ik bijna nooit en zee ook want daar kom ik bijna nooit. Kennot tjoes.
    2. Eerlijkheid
    3. Rowling, I guess. Ook vanwege haar nieuwe boek overigens.

    (Nicole ik vind jou nog vééél coolerderderder)

  2. Leuk om te lezen!

    1. Bos, stad of zee? Hm. Stad en bos wordt een moeilijke keuze maar zou dan toch voor stad gaan.
    2. Welke eigenschap zou iedereen moeten hebben? Eerlijkheid.
    3. Favoriete auteur? Dat zijn er een hoop maar mijn echte favorieten: Simon Beckett, Sebastian Fitzek, Ruth Newman en Nora Roberts

  3. Lieve briefjes achterlaten bij mensen thuis is lief! En grappig dat je bergbeklimmer wilde worden haha, nog nooit gehoord.

    1. Bos, stad of zee?
    Om in te wonen? Stad. Op vakantie? Naar de zee (met zon). Voor een wandeling? Het bos. Sorry :’)
    2. Welke eigenschap zou iedereen moeten hebben?
    Tja, kan niet anders dan me aansluiten bij de voorgaande reactie: eerlijkheid, maar ook vriendelijkheid.
    3. Favoriete auteur?
    Heb ik niet.. Ik lees wel veel boeken en ik hou van sommige boeken, dus eigenlijk alle auteurs die een boek hebben geschreven die ik leuk vind. En boeken van Renate Dorrestein vind ik stom.

  4. 1. Bos, stad of zee? Bos en zee vechten om de eerste plaats..
    2. Welke eigenschap zou iedereen moeten hebben? Vriendelijkheid.. Oww, dat is al vaker genoemd zie ik..
    3. Favoriete auteur? Wederom een felle tweestrijd en wel tussen Terry Pratchett en Anne McCaffrey

  5. 1. Ik kan ook niet kiezen 😦 niet bos denk ik – want dat is te afgelegen. Maar stad is dan weer ’n beetje teveel van het goede aan de andere kant. Als het kan op het kruispunt van de drie – zoals bij kolonisten van Catan 😉
    2. Begripvol zijn
    3. Zonder enige twijfel Haruki Murakami (maar toch wel met Stefan Brijs op een mooie tweede plaats)

  6. 1. Bos, of ipv stad: dorp. Ik haat drukten. En zeker niet de zee.
    2. Tolerantie en geduld.
    3. Momenteel ben ik de reeks van Ian Fleming aan het lezen. Maar als favoriete zou ik Robert E. Howard moeten zeggen.

  7. 1. Stad, want daar woon ik. Ergens anders zou ik niet kunnen wennen. Zee is een fijne tweede, voor vakanties of uitjes.
    2. Het vermogen om zijn/haar eigen verantwoordelijkheid te nemen in het leven. Gewoon af en toe even in de spiegel kijken en denken ‘wat is hierin mijn aandeel?’
    3. Op dit moment lees ik het liefst boeken van Richelle Mead en Karin Slaughter, maar dat kan zomaar weer veranderen!

  8. Engeland is niet zo saai hoor.

    Drie vragen voor jou, lieve lezer:
    1. Bos, stad of zee? Ik ben nu toe aan zee
    2. Welke eigenschap zou iedereen moeten hebben? Zefspot
    3. Favoriete auteur? Ik heb Don DeLillo ‘ ontdekt ‘ en omdat ik nu vooral zijn boeken lees zeg ik DeLillo

  9. 1. Op dit moment bos want het is al weer heeeeel lang geleden dat ik nog eens in de natuur ben geweest (het park telt niet mee want daar hoor je de autosnelweg nog steeds).
    2. Kritisch denken. Zich af en toe de vraag stellen ‘MAAR IS DAT WEL ZO??’ (Kibbelaargewijs weetjewel). De status-quo niet accepteren.
    3. Op dit moment ben ik zelf ook weer op zoek naar boeken na een hele tijd veel minder te hebben gelezen, ik hou van John Green’s boeken, oh en Floortje Zwigtman herlees ik ook vaak.

  10. Leuk dat je de vragen gemaakt hebt!
    1. Sowieso de zee. Heerlijk uitwaaien met de zon om mijn gezicht!
    2. Begripvol zijn en om elkaar geven.
    3. Simone van der Vlugt.

Geef een reactie

