Kijk uit! Controversieel onderwerp!

Ik ben op deze blog altijd van het aankaarten van belangrijke en controversiële zaken. We moeten onderwerpen als het volgende niet uit de weg gaan, maar open en duidelijk erover discussiëren. Daarom vraag ik jullie ook om rustig te blijven in de reacties en elkaar niet te beledigen. Ik weet dat er veel op het spel staat, maar uiteindelijk is het het allerbelangrijkst dat we elkaar begrijpen.

Goed, hier komt het.

Witte chocolade is wél chocolade.

Zoals ik al zei, blijf rustig. Ik zal het duidelijk uitleggen, zodat iedereen mijn standpunt begrijpt en we in dialoog kunnen gaan met elkaar over dit moeilijke onderwerp.

Ga naar elke willekeurige supermarkt. Ga naar het gangpad met de chocolade (volg alle gelukkige mensen, die eten normaal gesproken wel chocola). Kijk daar goed. Zie je daar die repen liggen met daarop ‘witte chocolade’? Goed. Staat daarop ‘dat ene spul dat geen cacao bevat maar alleen maar uit suiker en boter bestaat en dus eigenlijk geen chocola is’? Nee? Goh.

Het heet nu eenmaal witte chocolade. Daar kan ik niks aan doen. Daar kan niemand nu meer iets aan doen. En daarom is het witte chocolade. Dus de volgende keer dat je zegt “Maar witte chocolade is helemaal geen chocolade!” denk dan even na over wat je zegt. Moeten we het voortaan Wit gaan noemen? Wie begrijpt dan nog wat je zegt?

DUS ONTHOUD NOU MAAR GEWOON DAT HET WITTE CHOCOLADE HEET EN DAT JE DAAR NIKS AAN KUNT VERANDEREN EN VERDOMME, WITTE CHOCOLADE IS HARTSTIKKE LEKKER HOOR!

Sorry. Het is gewoon moeilijk om kalm te blijven in deze discussie.

Volgende keer bij ‘moeilijke onderwerpen waar we lastig over kunnen praten’: Hang je de wc-rol van de muur af of naar de muur toe?

14 gedachtes over “Kijk uit! Controversieel onderwerp!

  1. Witte chocolade is gewoon chocolade, je hebt gelijk! Wc-rol hang je trouwens van de muur af, maar daar zal ik het dan de volgende keer over hebben.

  2. Geen V–DO–E graag.
    Het is nu eenmaal een bestanddeel van chocola…
    Inderdaad zonder cacao…dús GÉÉN chocola.
    Moeilijk doen heeft geen zin.
    Beschuit is ook geen brood, een cracker ook niet
    maar het zijn wel graanprodukten en vormen
    een onderdeel van het ontbijt en de lunch.
    Op dezelfde afdeling te koop.
    Goede wijn behoeft geen krans, maar een slokje sambuca
    is niet te versmaden.

    Succes, smeer wat labello -ook cacaoboter overigens op je lippen
    tegen de schraalheid van de winter.

  3. Ik vind het wel enorm controversieel. Maar taboes zijn er om doorbroken te worden. Witte chocolade is inderdaad ook gewoon chocolade. Hoe ik dat weet? Er staat chocolade achter. Mensen die daar voor gekozen hebben zouden heus wel weten hoe ze hun product hebben genoemd 😉

  4. Van de muur af, want hoe kan het anders? Maar over chocolade gesproken. Ik eet zelden witte chocolade, want ik vind het vaak te zoet. Er zijn van die momenten dat je denkt ‘ik wil iets heel erg zoets’ en dan ben ik dankbaar dat het bestaat! Zo.

Geef een reactie

