Tien dingen die ik had moeten zeggen

1. Nee.

2. Ja.

3. Waarom?

(Het valt me soms op hoe sommige dingen die ik had moeten zeggen maar uit één simpel woord bestaan. Hoe makkelijk kan het zijn?)

4. Ik wil niet.

5. Ik wil wel.

(En tegenstrijdig de dingen die ik had moeten zeggen zijn.)

6. Het spijt me.

7. Ik mis je.

8. Ik hou van je.

9. Ik vergeef je.

(En hoe simpeler de woorden zijn, hoe moeilijker ze zijn om uit te spreken, want hoe simpeler ze zijn, hoe minder er is om te verbergen. Het zijn de woorden zoals ze werkelijk zijn en dat maakt het zo moeilijk.)

10. (Er zijn heel veel dingen die ik had moeten zeggen en eigenlijk kan deze lijst ook ‘tien dingen die ik niet had moeten zeggen’ heten, want soms zeg je de woorden op een verkeerd moment, in de verkeerde context, tegen de verkeerde persoon. Soms wil je woorden verruilen, de ene zin knippen en bij de andere persoon plakken. Maar woorden zijn niet met potlood geschreven, je kunt ze niet zomaar uitgummen of ze tot een propje maken en weggooien. Zelfs niet de woorden die je niet zegt. Ze zijn er, of je nu wilt of niet.)

3 gedachtes over “Tien dingen die ik had moeten zeggen

Geef een reactie

