Mijn discipline is net zo slecht als mijn logica

Ik zal heel eerlijk zijn. Het keiharde trainen voor de tien kilometer die ik over twee maanden zal moeten hardlopen, gaat niet heel erg goed. Mijn hardloopschoenen liggen naar me te roepen vanuit de kast, maar ik heb de deuren de laatste tijd stevig gesloten gehouden.

Maar zeg zou zelf: als jij zou mogen kiezen tussen lekker in je warme trui films kijken, boeken lezen en Speculoos eten of door de bijtende wind rennen en je adem verliezen terwijl je alle gevoel in je vingers kwijtraakt, dan zou je toch ook voor die eerste gaan? En zeg nu niet dat je het allebei kunt doen, want dat kan mijn niet-bestaande logica niet aan. We weten allemaal dat je geen truien kunt dragen op dagen dat je sport. En we weten ook dat je niet ongezond mag eten op de dagen dat je hardloopt. Dat gaat tegen alle wetten in die ik net drie seconden geleden heb verzonnen.

Ik zal nog een keer eerlijk zijn. De enige reden dat ik dit überhaupt schrijf, is omdat ik vanmorgen vroeg, nog voor mijn college van negen uur, ben gaan hardlopen. Ik wilde even opscheppen en zeggen hoe heerlijk het is om vroeg te gaan hardlopen, wanneer er niemand op straat is en de zon mooie kleuren in de lucht schildert.

Maar dit kan beter.

Dus hier nogmaals een belofte aan mijzelf en mijn belabberde discipline: ik ga vaker hardlopen. En nu ik een juiste tijd heb gevonden (kwart voor zeven ’s ochtends) om dat te gaan doen, ga ik er ook voor. Als je overigens ooit een gesprek met me voert, houd je dan niet in een vraag me: “Nicole, heb je hardgelopen vandaag? Moet je wel doen hè!”
Waarop ik mijn hoofd zal laten hangen, zal zuchten en zeggen:  “Je hebt gelijk”.

Dan ga ik nu een film kijken. In mijn trui natuurlijk.

7 gedachtes over “Mijn discipline is net zo slecht als mijn logica

  1. Wat grappig om te lezen zeg.. Ik heb namelijk pressies hetzelfde.. Dan moet en zal ik hardlopen maar is de motivatie ver te zoeken want lekker op de bank of achter mijn computer met een dikke trui klinkt veel beter dan zwoegen in de kou 😉

Geef een reactie

