Kietel jezelf maar

Gekieteld worden is een van de meest verschrikkelijke dingen die je kunnen overkomen zonder dat je mensenrechten geschonden worden. In tekenfilms is het altijd zo dat personages zich rot lachen als ze gekieteld worden, maar eigenlijk is het gewoon een paniekreactie in je hersenen. Met andere woorden, die spastische bewegingen zijn dus helemaal niet van het lachen.

Het moment dat iemand er dus achter komt dat ik niet tegen kietelen kan, is het moment dat onze toekomstige vriendschap of band zal maken of breken. Gaat deze persoon mij kietelen? Zo ja, dan zal ik hoogstpersoonlijk zijn of haar ticket naar de hel bestellen, betalen en op de post doen. Zo nee, dan is deze persoon A) vergeetachtig of B) een net en degelijk mens, en in beide gevallen vind ik het prima.

Ik heb ook nooit iemand ontmoet die het daadwerkelijk leuk vond om gekieteld te worden. Natuurlijk ligt het eraan waar je gekieteld wordt, hoe lang het duurt en door wie. Vreemd genoeg is het iets waar ik meer tolerantie voor heb naarmate iemand dichterbij me staat (maar geloof me, ik zal diegene alsnog veel en langdurig pijn willen doen). Misschien is het omdat je bij kietelen toch een bepaalde intimiteit hebt. Zou de straatkrantverkoper op Utrecht Centraal me de kieteldood geven, zou het een ander verhaal zijn en zou ik nooit meer met de trein durven reizen.

Nu denk je misschien (waarschijnlijk niet): Nicole, is er een verschil tussen kietelen en poken (poken is het prikken met je vinger in de buik of zij van een persoon)? Waarop ik dan heel vriendelijk zou antwoorden: als je denkt dat poken leuk is, hoop ik dat je op een punaise stapt en vervolgens van een rotswand afdondert. Natuurlijk hoop ik niet dat je sterft, maar je mag wel pijn lijden. Poken is namelijk afschuwelijk. Als dat je manier is om affectie te uiten voor iemand, zou ik je een cursus sociale vaardigheden willen aanraden. Je kunt namelijk ook zeggen: “Hoi, ik vind je aardig” of gewoon, ik weet niet, aardig doen, waar iedereen veel meer plezier van beleeft.

Moraal van dit verhaal: ik word erg agressief van kietelen en poken en als er nog een nutteloos iets is waar de Tweede Kamer zich mee bezig wil houden, dan zou ik dit onderwerp ten zeerste aanraden.

8 gedachtes over “Kietel jezelf maar

Geef een reactie

