Het ‘wc-rol debat’

Na de verhitte discussie over witte chocolade, is het nu tijd voor de volgende. Dit onderwerp is al tijdenlang aanleiding geweest voor oorlogen en andere verschrikkelijke dingen. Als je je afvraagt waarom iemand iets heel ergs heeft gedaan, dan komt het waarschijnlijk hierdoor.

De wc-rol discussie. Jawel. Het is zover gekomen.

Er zijn traditioneel twee kampen in de wc-rol discussie: de mensen die geloven dat de wc-rol van de muur af moet hangen (dus dat het uiteinde van het papier de muur niet raakt) en mensen die vinden dat de wc-rol naar de muur toe moet hangen. Maar er is nog een derde kamp en daar hoor ik in thuis: het kan me werkelijk niet schelen.

Natuurlijk zijn er nutteloze discussies in de wereld en er is genoeg waar ik me totaal niet druk om kan maken, maar toch kan ik begrijpen waarom mensen zo emotioneel worden in het wc-rol debat. We houden er vaak geen rekening mee dat je, als je een beetje een gezonde stoelgang hebt en genoeg drinkt, best heel vaak te maken krijgt met wc-rollen en de manier waarop ze hangen. Als je elke keer geconfronteerd wordt met het feit dat de wc-rol niet in overeenstemming is met je overtuiging, kan het best lastig zijn.

Daarom heb ik een tip voor iedereen die er niet tegen kan als de wc-rol niet hangt zoals hij of zij wilt: ga er geen discussie over beginnen. Je wint het nooit. Hang de wc-rol zoals je wilt als je thuis bent, en op openbare toiletten als het echt heel zwaar voor je wordt, maar als je ooit bij iemand thuis bent en diegene heeft de wc-rol anders, accepteer het. We zijn allemaal verschillend. Misschien kun je er (rustig) over praten met diegene en leer je nog iets over jezelf wat je niet eerder wist. Maar draai de wc-rol niet om. Iedereen leeft op zijn of haar eigen manier. Dat moet je niet willen veranderen.

Het zijn onze verschillen die onze wereld zo mooi maken. Laat je nooit klein maken door mensen die het niet eens zijn met de manier waarop jij je wc-rol hangt. Wees er trots op. You were born this way.

14 gedachtes over “Het ‘wc-rol debat’

  1. Ha, ik had dit geschreven kunnen hebben! Dochter woont nu samen met huisgenoten die fanatieke wc-rol-overtuigingen hebben en was verbaasd dat wij haar niets geleerd hadden over WC-rollen. Het heeft mij nooit geïnteresseerd. De WC-rol krijgt wél altijd een dreun, zodat hij niet zo makkelijk afrolt: lekker zuinig. 😉

    MAARRRR… nu vertelde een schoonmaker mij onlangs dat (hygienisch-technisch gezien) de rol van de muur af moet hangen. Zodat je nooit de muur hoeft aan te raken waar de vorige billenveger dan ook met zijn handen is geweest (en maar voelen naar het losse eindje van de rol…). Tja. That makes sense. Dus, als ik er aan denk hang ik hem nu wel van de muur af.

  2. Overigens, nu we toch bezig zijn: IK heb me altijd afgevraagd waarom vrouwen zo moeilijk doen over een omhoogstaande bril. Want dan kunnen mannen toch net zo goed moeilijk doen over een niet-omhoogstaande-bril?! Ik ben trouwens een vrouw.

    Denk ik.

  3. Haha, er zijn wel meer zo’n wereldschokkende debatten! Ik kan maar niet begrijpen waar politici zich hele dagen mee bezig houden als ze nog niet eens deze first world problems behandeld hebben…
    Waar levenslessen zich overigens toch allemaal in durven verschuilen! 😉

  4. Haha okee ik heb dus nog nooit ergens een wc-rol naar de muur toe zien hangen. Misschien een keer toen ik het zelf per ongeluk deed, maar verder… 😉

  5. Waarom doe je ons dit toch aan, al die verhitte discussies, mijn hoofd slaat er van op hol!

    In ons studentenhuis staat de rol vaak gewoon op de grond. En als ik ‘m ophang doe ik het papiertje van de muur af. OMDAT HET KAN.

Geef een reactie

