Het moment

“Dus jij hebt een blog?”

“Ja, dat klopt.”

“Waar blog je dan over?”

“Eh…”

Het zweet begint van mijn voorhoofd te stromen, mijn wangen worden rood en mijn handen gaan trillen. In mijn hoofd ga ik alles wat ik ooit op mijn blog gezet heb langs en ik probeer er een woord voor te vinden.

“Eh, nou…”

Maar ik vind geen woorden. Ergens ben ik bang dat ik per ongeluk iets zeg wat helemaal nergens op slaat. Dit zou niet zo moeilijk moeten zijn. Waarom is het zo moeilijk? Ik laat nog een stilte vallen in de hoop dat mijn gesprekspartner het compleet vergeet, maar de ogen blijven staren en ik begin te geloven dat die persoon iets weet wat ik niet weet.

Ik wuif een onbeholpen met mijn hand.

“Het is een beetje van alles wat. Het gaat niet echt ergens over, of zo.” Ik gooi er nog een lachje achter, maar ik weet niet waarom.

De ander knikt. “Oh, okΓ©.”

En ik weet niet waarom ik dit zo ongemakkelijk vind.

13 gedachtes over “Het moment

  1. Ha i feel yha, vind het altijd een beetje ongemakkelijk om over m’n blog te praten, alsof het mijn geheime tweede leven is waarvan eigenlijk niemand iets mag weten.

  2. Haha, ja ik heb dit ook altijd, soms alleen bij het idee dat iemand het eventueel misschien zou (kunnen) vragen zelfs al. Gek eigenlijk hΓ¨. Ik vind “dingen” trouwens ook nog wel een mooi antwoord πŸ˜‰

  3. Ik zeg altijd ‘over van alles en nog wat’ en dan zie je mensen denken ‘oh prietpraat’ en wordt je afgedaan als de zoveelste hysterische huisvrouw met een complex en schrijver-worden-wens.

    • Ja, precies! Ik kan gewoon geen manier vinden om te vertellen waar ik over blog zonder vreemd over te komen, maar ik wil mijn blog ook niet laten zien, want dat vind ik OOK ongemakkelijk πŸ˜›

  4. Zooooooooooo herkenbaar!!
    Op 2 mensen na weet ook niemand dat ik een blog heb en waar die over gaat. Soms wel jammer.

    Ben wel altijd bang dat er iemand naar me toekomt: ‘schrijf jij soms een blog onder de naam…’. Freaks me out! πŸ˜‰
    Het is toch een soort dagboekje :).

Geef een reactie

