It’s like rain…

Zaterdagnacht rijd ik in de stortende regen zo’n honderd kilometer naar huis. De autolichten weerspiegelen op de weg. Het ziet eruit alsof ik door een schilderij rijd, zo’n modern kunstwerk van een of andere melancholische schilder. Het is een geluk dat ik erachter ben gekomen hoe de ruitenwissers werken, anders was ik er heel anders aan toe.

De radio staat hard. Ik zing mee, eerst zacht en onzeker, en dan keihard en expres (oké niet expres) lelijk, want niemand kan me horen. Geen onderburen of huisgenoten, geen nieuwsgierige ouders, niemand, niemand, niemand. Er zijn weinig momenten waarop je tegenwoordig werkelijk alleen bent. Ik fantaseer over op vakantie gaan naar de bergen en er keihard te schreeuwen.

Het mooie aan de nacht is dat alles anders wordt. De sfeer is gemoedelijker. Wij zijn de nachtelijke rijders. We zijn verbonden, hier, nu, en straks zullen we dat nooit meer zijn. De nacht is de tijd voor romantische gedachten hierover, ze kunnen het daglicht niet verdragen.

Ik kom thuis terwijl ik schaamteloos Ironic van Alanis Morissette meeblèr en ik ben opgelucht wanneer ik zie dat ik niet hoef te fileparkeren (zelfs op mijn rijexamen stond ik een halve meter van de stoep en dat was een goede prestatie). Wanneer ik buiten sta, probeer ik wat sterren mee te pakken voor ik de voordeur opendoe.

Slapen, en hopelijk draag ik wat sterren mee mijn dromen in.

9 gedachtes over “It’s like rain…

  1. Waa jij het die zo gilde.
    Ik zag vage beelden
    door beregende ruiten
    Ik claxoneerde nog.
    Jij slingerde
    En zong
    een volgend nummer
    A 50, A1 of N235…?

  2. Tja, fileparkeren, dat moest ik van mijn rij-instructeur maar niet meer doen ;p Vermijd het dus nog steeds.
    En hé, Anouks nummer is best okay, al moet ik toegeven dat ik er eventjes aan moest wennen. (En ze is zelfs door! Al zegt dat bij het songfestival natuurlijk weer helemaal niks over kwaliteit en zuiverheid en dat soort dingen, haha!)

  3. Haha XD Leuk geschreven :3 Ik weet nog steeds niet hoe de ruitenwissers op mijn lesauto werken, na 18 uur rijles xD Heeft die man nooit uitgelegd en ik heb geen zin om ’t te vragen. Het gewone rijden is al moeilijk genoeg XD

Geef een reactie

