De huisgenoten van het suikermonster

In een huis wonen met mensen die je voorheen niet kende en alles met hen delen klinkt een beetje als het begin van een sitcom, maar inmiddels woon ik al 2,5 jaar op kamers en is het bijna (met nadruk op bijna) normaal om een vreemde in je huis te halen. Maar het samenwonen met huisgenoten brengt bepaalde…verleidingen met zich mee.

Stel bijvoorbeeld dat jij, übergezond en met de beste intenties, helemaal geen snoep in huis hebt gehaald. Het is weer een van die goede voornemens waarvan je weet dat je je er toch niet aan gaat houden, maar om een of andere reden blijf je het proberen. En stel nu dat de suikermonster in je ineens helemaal uit zijn plaat gaat. Wat doe je?

Je zou naar de winkel kunnen gaan, maar die is al dicht en daarnaast zit je al heel de dag in je pyjama te soggen, dus het is niet echt een optie om je in een spijkerbroek te wurmen en de moeite te nemen om honderd meter naar de supermarkt te lopen. In plaats daarvan ga  je in huis op jacht. En met op jacht bedoel ik, je gaat overal zoeken naar iets wat eetbaar is en wat je overgrootoma al niet meer zou herkennen als eten.

Zoals ik al had gezegd, jij hebt zelf niks in huis. Maar een van je huisgenoten wel! Sterker nog, die huisgenoot heeft gewoon een rol koekjes liggen en is zelf niet eens thuis! Het suikermonster doet een vreugdedansje en je kan het niet laten om gemeen te glimlachen. Maar wat je nu in je hoofd hebt, is een slecht idee. Je wilt het eten stelen. Nee, stout persoon, dat mag niet!

Je geeft toe aan de verleiding en neemt een heel klein stukje van het koekje, een kruimeltje, zodat je huisgenoot niks merkt. De zoete smaak van je misdrijf vult je mond en voor je het weet is er een koekje weg. Eén koekje is niet zo erg, toch?

6 gedachtes over “De huisgenoten van het suikermonster

  1. Neuh, na ja, tenzij er maar twaalf koekjes in de rol zitten en je huisgenoot straks 11 mensen op de thee krijgt en er een koekje bij wil serveren/ Dan is het wel erg.
    En een beetje stelen is natuurlijk ook stelen. Wat een lastige vraag op zaterdag zeg.

  2. ik zou niet boos worden.. aangezien ik zelf een behoorlijk suikermonster in mij heb leven. maar bij mij zou je dan ook geen koekje kunnen stelen, want die had ik dan zelf waarschijnlijk al allemaal opgegeten.. grotere kans dat ik jouw koekjes zou “lenen”
    leuk stukje!
    Nic

Geef een reactie

