Hondenfluisteraars en zenmeesters

Dit weekend was gevuld met haar, halsbanden en vreemde geluiden. Nee, ik zat niet in een videoclip uit de jaren ’80 en ik was ook niet in een of andere vage club in Amsterdam. Ik had twee honden als logees.

Ik had altijd gedacht dat ik een kattenmens was. Katten zijn onafhankelijk, een tikkeltje bijdehand en heel erg cool, en ik hield mezelf graag voor dat ik ook zo ben. Maar na een paar dagen met honden op te trekken, te rennen en te knuffelen heb ik het volgende geleerd:

– Honden zijn heel erg cool

– Al die tijd dat ik op de sportschool naar de Dog Whisperer keek, hebben toch nog wat opgeleverd (behalve die keiharde spieren van me, natuurlijk)

Daarnaast heb ik ook nog wat geleerd van de honden zelf. Ze zijn namelijk de ultieme zenmeesters. Ze denken niet na over hoe hun vacht zit of wat andere honden van hun denken, nee, ze springen en rennen in het rond en als ze een vogel zien, weet je zeker dat ze erachter aan gaan. Niet omdat ze er iets van willen, maar puur omdat ze het leuk vinden.

En als dat allemaal nog niet genoeg was, zijn ze ook nog eens pure liefde. Zo zat ik ’s avonds op de bank toen een van de twee honden (een golden retriever en een schat van een beest) bovenop me ging liggen en me met die lieve ogen aankeek tot ik hem aaide, waarna hij vervolgens zuchtend zijn hoofd neerlegde en in slaap viel. Dat was meteen het moment waarop ik verliefd werd.

Al met al was het dus een geslaagd weekend, op het feit na dat ik ongeveer de komende drie jaar hondenharen zal vinden op alles wat ik bezit. Maar daar kan ik mee leven. Zennnnnnnnn..

11 gedachtes over “Hondenfluisteraars en zenmeesters

  1. Fijn dat je zo’n leerzaam weekend hebt gehad! Hopen dat je nog zen blijft na je 32957ste stofzuigbeurt. En nee, ik zing nooit miauw-liedjes…

Geef een reactie

