Een perfect Engels sprekende vechtmachine

Ooit nam een huisgenoot mij goed in haar op, waarna ze zei: “Ik zou jou best aan kunnen in een gevecht. Ik zou wel van jou winnen.” Nu moet je even vergeten dat we allebei rustige mensen zijn, ik een pacifist ben en we allebei nog nooit werkelijk gevochten hadden. Ik was beledigd. Ik wist zeker dat ik haar kon verslaan en dat ik sterker was en ook al zou het nooit tot een gevecht komen, ik vond het helemaal niet leuk dat ze dat zei.

We spoelen even verder naar eergisteren. Ik en mijn (andere, buitenlandse) huisgenoot praten met elkaar in het bijzijn van een Amerikaan, die halverwege ons gesprek ineens opmerkt dat we gek Engels hebben. We spreken het goed, legt hij uit, onze uitspraak is goed, maar soms zeggen we dingen heel raar. Mijn huisgenoot zegt dat dit nergens op slaat en dat we hartstikke goed Engels spreken. Het maakt niet uit dat onze uitspraak prima is en dat we elkaar allemaal verstaan, mijn huisgenoot en ik zijn beledigd.

Je snapt het punt. Iemand zegt iets wat totaal niet belangrijk is, en toch raak je beledigd om een of andere reden. Is het dat iemand anders iets zegt wat niet overeen komt met hoe jij jezelf ziet? Zie ik mezelf als een perfect Engels sprekende vechtmachine? Of is het omdat het over het algemeen gewoon beledigend is? Zou iedereen het vervelend vinden om dit soort dingen te horen?

Wat het ook is, nadat die eerste huisgenoot dat zei, heb ik haar helemaal verrot geslagen. We zullen wel zien wie er van wie wint.
(grapje)

11 gedachtes over “Een perfect Engels sprekende vechtmachine

  1. haha geweldig… ik zou die huisgenoot onderuit halen met een paar vlijmscherpe foute engelse vertalingen… ai spiek inglisj verrie wel, not zo snel but det komt nog wel πŸ˜›

  2. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat baby’s een uitknop (fontanel) hebben. Dat je er op kunt drukken en er dan geen last meer van hebt. Waarom groeit dat dicht? Ik ken zat mensen die zo’n knop wel kunnen gebruiken!

Geef een reactie

