In beeld: een gevederde bezoeker

Vogeltje

Al de hele lente hoorden we vrolijk getjilp vanuit het vogelhuisje op het balkon, maar eergisteren in de ochtend, toen mijn huisgenoot en ik aan het ontbijten waren, begonnen ze eindelijk uit te vliegen. Een voor een staken ze hun hoofd door het gat en observeerden ze de buitenwereld, waarna ze vervolgens een beetje krakkemikkig wegvlogen. Er was er echter eentje waarbij het niet zo vlekkeloos ging. Hij vloog recht tegen een raam aan om vervolgens compleet gedesoriënteerd mijn kamer in te vliegen. Het arme beestje was doodsbang en ik was ook doodsbang, want ik ben vreemd genoeg geen fan van vogelpoep. Uiteindelijk kon ik de kleine vogel pakken en vrijlaten, maar niet voordat we er een paar hele schattige foto’s van hadden gemaakt. Je maakt nog wat mee op een maandagochtend!

11 gedachtes over “In beeld: een gevederde bezoeker

Geef een reactie

