Het moesje spreekt

Mijn brein is een moesje, zo een die van die soppende geluiden maakt wanneer je erin stapt. De woorden dansen over het beeld, maar hebben geen betekenis meer.

Ja, ik ben bezig met mijn scriptie.

Dit is het leuke aan mijn scriptie: het hele land zien vanuit de trein, allerlei mensen ontmoeten, waaronder mensen die ik al best een tijdje wilde ontmoeten, verhalen horen, praten over bloggen, boeken lezen over bloggen.
Dit is het minst leuke aan mijn scriptie: de rest.

Wanneer je in je kamer zit met een koptelefoon op en je je eigen stem hoort raspen op 50% snelheid, dan ook nog je eigen lach hoort en weet hoe je je voelde op dat ene moment dat je stem ineens drie octaven daalt, dan hoop je met heel je hart op genezing voor de vraag ‘hoe kan iemand ooit naar mijn stem luisteren zonder om verlossing te smeken’?

Maar na acht uur werken heb je dan een soort middelmatig, half afgemaakt eerste beginnetje waar je niet eens heel tevreden over bent en eigenlijk moet je ook nog veel meer doen, maar je brein is een moesje, zoals ik al zei, en het is überhaupt een wonder dat ik nu nog een blog typ want dit moesje in mijn hoofd kan het allemaal niet meer verwerken.

Dus. Ik ben bezig met mijn scriptie. Ik ben gestrest en ik heb hoofdpijn en het enige wat ik wil is een grote bak met ijs kopen en die leeg lepelen terwijl ik een marathon van Friends kijk, want daar hoef je tenminste allemaal niet over na te denken. 

Maar het komt wel goed. Uiteindelijk komt alles goed. En anders verhuis ik naar een of ander eiland middenin de oceaan en ga ik leven van de natuur. 

7 gedachtes over “Het moesje spreekt

Geef een reactie

