Verkouden zijn is voor mietjes

’s Ochtends word ik wakker met ongeveer drieënhalve kilo snot in mijn neus. Dat is vast niet het eerste wat je wilde lezen, maar nu hebben we alvast het ergste achter de rug. De rest van mijn symptomen zijn namelijk niet zo erg: jeukende en rode ogen en elk half uur een niesbui. Ik heb hooikoorts.

Dit is het eerste jaar dat mijn hooikoorts lekker doorzet en ik kan je vertellen dat het niet erg magisch is. Maar goed, we weten allemaal dat er één ding erger is dan het hebben van hooikoorts: mensen die constant praten over hun hooikoorts. Tenminste, dat dacht ik totdat ik zelf niesend en in mijn ogen wrijvend over straat liep (vast een heel charmant uitzicht voor mijn medeburgers) en ik mezelf erop betrapte dat ik iedereen die ook maar iets zei over mijn klachten vertelde over waar de klachten vandaan kwamen. Alsof het interessant was.

Waarom wilde ik het zo graag vertellen? Ik weet het niet. Misschien is het om aan te tonen dat ik echt niet verkouden was hoor, nee, verkouden zijn is voor mietjes. Als je echt een bink wilt zijn, dan moet je hooikoorts krijgen. Niet alleen overleef je dan een paar maanden in complete desoriëntatie doordat je je hersenen eruit hebt geniesd en je ogen eruit gewreven, maar het is ook nog eens zo verschrikkelijk dat je wel heel sterk moet zijn om het aan te kunnen.

Maar uiteindelijk is het gewoon een beetje jeuk, een beetje niesen en een beetje irritant. Laten we ons vermannen en niet zo moeilijk doen. Het is maar hooikoorts, mensen.

7 gedachtes over “Verkouden zijn is voor mietjes

  1. Heb je nu naast woorden ook een zakdoekje in je broekzak ;)… hihi flauw! Heel veel succes om deze moeilijke periode door te komen. Moet ik duimen voor winter? 😉

Geef een reactie

