Smoesjes + nog meer smoesjes

Weten jullie nog die goede, oude tijd waarin ik elke twee dagen een post schreef en die prachtige maand waarin ik dat elke dag deed? Ja, ik ook niet. Laten we even alle smoesjes langsgaan.

– Ik ben ziek, dus het is onmogelijk om even te zitten en wat te schrijven, want dat kan mijn fragiele lijfje niet aan. Moet ik ook nog even dramatisch kuchen om het wat overtuigender te maken?

– Ik heb vakantie, dus ik ben al heel veel tijd kwijt met tv-marathons, het internet afstruinen en Mario Kart Wii spelen (waar ik overigens ontzettend goed in ben, maar ik zal doen alsof ik heel bescheiden ben en er niet te lang over doorgaan). Ik heb natuurlijk niet ook nog tijd over om even een paar minuten achter mijn computer te zitten en iets uit te typen.

– Het is mooi weer. Eerlijk gezegd kwam deze smoes pas heel laat, want ik hou zo erg van mijn bleke zombielook dat ik de laatste dagen alleen maar naar de blauwe lucht heb gekeken en heb gedacht: ja, dat ziet er mooi uit. Dus.

Maar hier is het echte probleem: ik heb altijd voor de zomervakantie een plan. Een doel. Iets wat ik ga doen en waar ik de hele vakantie aan kan besteden. Uiteindelijk doe ik het een beetje half en bedenk ik me pas achteraf dat ik echt, echt heel veel tijd heb verspild. Mijn idee voor deze vakantie was als volgt: heel veel schrijven en creatief doen, heel veel buiten zijn en hardlopen, heel veel boeken lezen. Op die manier, dacht ik, was ik aan het eind van de vakantie uitgerust, in een geweldige conditie en ontzettend geïnspireerd en belezen.

Natuurlijk is de vakantie nog niet over en ga ik nog meer halfslachtige pogingen doen om het alsnog voor elkaar te krijgen, maar laten we het erop houden dat het tot zover niet compleet geslaagd is.  En hier komt het moment waarop ik beloof dat ik vanaf nu gewoon weer lekker veel blogjes ga schrijven en jullie de hele vakantie ga entertainen. In de vakantie moet je alles wat ik zeg met een korrel zout nemen. Een behoorlijke korrel.

12 gedachtes over “Smoesjes + nog meer smoesjes

  1. Om geen writersblock te krijgen
    schrijf ik in het tempo
    van mijn pen
    In deze zonnige, warme periode
    merk ik dat ook dat werktuigje
    soms op adem moet komen…

  2. Bijzonder herkenbaar. Ik ben ook gehecht aan mijn Bleekscheet Hollander-look 😉 .

    p.s.: ik pieste haast in m’n broek van het lachen, toen ik je tags las

Geef een reactie

