Kersverse student

Maandag begint mijn nieuwe leven als premasterstudent. Nee, ik hoef niet meer uit te leggen wat Humanistiek is en wat je ermee kan worden, want ik doe het niet meer. Ik heb in plaats daarvan gezocht naar een studie waar ik zo min mogelijk bij uit hoef te leggen, zodat we dat hele gedoe uit de weg kunnen gaan en gelijk kunnen beginnen met de ongemakkelijke stiltes.

Religie en media. Het leuke daaraan is dat iedereen wel een vaag begrip ervan heeft en dat scheelt mij heel wat gedoe. Het enige waar ik nu aan moet werken is het antwoord op de vraag: “Wat kun je daar precies mee?” (goddelijke radio maken?)

In ieder geval, vanaf maandag begint het weer helemaal overnieuw. Ik ga naar een nieuwe universiteit, een nieuwe stad met allemaal nieuwe mensen. Dit keer is alles veel groter, dus zal ik, met mijn onvoorstelbare navigatievermogen, waarschijnlijk ongeveer tienduizend keer de weg kwijt raken. Wens me alvast succes.

Voorlopig blijft nog de allerbelangrijkste vraag: wat moet ik aantrekken voor de grote dag? Iedereen weet dat de eerste indruk heel veel verschil maakt. Hoe wil ik overkomen? Ga ik daadwerkelijk mijn best doen of zal ik mijn nieuwe studiegenoten maar meteen duidelijk maken dat mijn kledingstijl vooral beschreven kan worden als ‘het ruikt nog goed en het is comfortabel, laat me met rust’? Waarschijnlijk zal ik de keuze pas in de laatste vijf minuten maken. Tot die tijd heb ik een nieuw studieboek om van een afstandje te bekijken. Het ziet er eng uit. Het heeft grote woorden op de voorkant. Letterlijk.

Wat jullie ook gaan doen dit jaar, veel succes en trek wat leuks aan voor de eerste dag.

18 gedachtes over “Kersverse student

  1. Veel succes en plezier, vooral in Amsterdam, die stad is zo fijn. Veel succes ook met het kiezen van de outfit. Hoe graag je ook anders zou willen, op de eerste dag speelt dit blijkbaar echt een rol in hoe je overkomt op anderen.

  2. oh wat leuk. Heb je al gekeken wat Cosmo zegt over de nieuwste trend op gebied van eerste schooldag? en succes moge de media goden aan je zijde staan. HA

  3. Succes hoor! Ik heb morgen ook een nieuwe stad met nieuwe mensen, altijd wel wat spannend maar kijk er wel naar uit. πŸ˜€ Wel moet ik nog de weg zoeken, maar gelukkig ga ik al met ten minste drie mede-studenten dat doen (lang leve social media!) dus dat scheelt hopelijk weer. Ben er ook nog niet achter wat morgen aan te doen.

Geef een reactie

