Twee jaar.

Ooit, jaren en jaren geleden, kwam ik in de ochtend de trap af en werd ik verrast door alle slingers die in de woonkamer hingen. Enigszins verward vroeg ik aan mijn moeder waar die voor waren. Pas toen besefte ik dat het mijn verjaardag was.

Het is een beetje zo gegaan met mijn blog. Ik ben namelijk begonnen met deze blog op 2 september 2011, iets meer dan twee jaar geleden. En net als in mijn eigen leven, vind ik de verjaardag van mijn blog niet zo heel bijzonder. Het is maar een plekje waar ik mijn gekke gedachten kwijt kan. Is dat het waard om te vieren?

Stel dat we dit met allerlei andere dingen zouden doen. De eerste verjaardag van onze wasmachine. De zesde verjaardag van onze IKEA-glazen (wat best een wonder genoemd kan worden gezien het feit dat glazen zo’n beetje gemaakt lijken te zijn om gebroken te worden). Stel je voor dat we de kassabonnetjes van al onze spulletjes zouden bewaren en elke dag opnieuw slingers zouden ophangen voor onze TV of die oude bank die een beetje muf ruikt.

Dus mijn blog bestaat twee jaar, maar dat is niet zo interessant. Uiteindelijk kun je niet zo goed meten hoeveel iets voor je betekent aan de hand van hoeveel jaar het al in je leven is, toch?

Wat ik uiteindelijk probeer te zeggen, is (denk ik) dit: ik blog al veel langer dan twee jaar, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dat vanaf een andere blog zou doen dan deze. Natuurlijk schrijf ik het liefst overal, op post-it’s, tussen mijn collegeaantekeningen en soms lieve berichtjes in kranten die ik vind in de trein. Maar hier is de grote verzameling, open voor publiek, en het voelt een beetje als mijn eigen kleine toneel waar ik vreemde toneelstukjes opvoer. Je mag meedoen, als je wilt. Dan zijn we allebei vreemd.

Oh, en bedankt dat je meeleest. En als je reageert, nou, dan krijg je nog een knipoog van me toe. Zo een waar je niet echt weet wat je er nou van moet denken.

12 gedachtes over “Twee jaar.

  1. Dank voor de knipoog, haha. Lieve berichtjes op kranten in de trein schrijven vind ik trouwens wel een leuke, lijkt me leuk als je nietsvermoedend dan zo’n berichtje tegenkomt 🙂

Geef een reactie

