These are a few of my favorite things

Toen ik op Twitter vroeg of mensen wilden dat ik ergens specifiek over zou moeten bloggen, zei Daan dat ik over goede muziek moest schrijven. Maar omdat ik het best wel saai vind om het alleen maar over muziek te hebben, ga ik gewoon wijzen naar een aantal leuke dingen die je hier, vanuit je luie stoel, bed, bank of stiltecoupé, kan opzoeken.

Muziek
Ik maak er geen geheim van dat ik niet snel genoeg krijg van One Direction, maar de band waar ik echt verliefd op ben, is The 1975. Hun bekendste nummer heet Chocolate, dus het moest wel dat ik van hen ging houden. Voor mij klinkt hun muziek als door de regen rennen, de handen vasthouden van mensen om wie je geeft, ’s nachts na een feestje over straat lopen en allerlei andere mooie en vreemde dingen die met leven te maken hebben. Andere aanraders zijn So Far (It’s Alright) en Settle Down. Hun debuutalbum is nu te koop. Ik kan in ieder geval niet stoppen met luisteren.
(Ze hebben overigens ook What Makes You Beautiful van One Direction gecoverd, wat zo’n beetje de combinatie is van mijn twee favoriete dingen in de wereld)

Een ander aanrader is Janelle Monáe, die me laat voelen alsof ik heel erg cool ben. Maar zo cool als zij zal ik waarschijnlijk nooit worden. Hier is nog een lekker dansbaar nummer waar je meteen vrolijk van wordt.

Series
Natuurlijk wil ik niet opscheppen, maar het feit dat The Lizzie Bennet Diaries, een adaptatie van Jane Austen’s Pride and Prejudice, een Emmy heeft gewonnen, maakt me wel erg trots. Ik had de serie namelijk al aangeraden toen het net was begonnen. De webshow is in vlogstijl, wat betekent dat Lizzie en de rest van de personages rechtstreeks de camera in praten. Het feit dat alle afleveringen al online staan is een geluk, want nu hoef je niet elke keer een paar dagen te wachten!

Waar het afwachten wel al een tijdje bezig is, is op het Youtube kanaal Pronunciation Book. Al drie jaar lang werden er elke dag filmpjes geüpload waarin je kon leren hoe je woorden uit moest spreken, tot de stem in de filmpjes ineens af begon te tellen. Inmiddels is het nog ruim een week voordat de laatste dag aanbreekt, maar het speculeren is allang bezig. Hier kun je er meer over lezen.

Podcast
Ik luister normaal nooit naar podcasts, maar deze is echt fantastisch. Welcome To Night Vale is een radioshow die zich afspeelt in het mysterieuze Night Vale, waar engelen rondwaren, je niet in de buurt mag komen van het hondenpark en vreemde figuren opduiken die misschien niet eens bestaan. De stem van Welcome To Night Vale, Cecil, is even creepy als dat hij aandoenlijk is, met zijn verliefdheid op wetenschapper Carlos. Kortom, het is het luisteren waard. En als je nog niet overtuigd was, het is ook nog eens helemaal gratis.

Ik weet niet eens wat dit voor categorie is
Tot slot, een ‘What the fuck?!’-filmpje voor jullie internetliefhebbers. De vreemdste recente viral video is toch wel The Fox van Ylvis, maar ik moet toegeven dat het ook erg catchy is.

5 gedachtes over “These are a few of my favorite things

Geef een reactie

