De almachtige hand

Mijn hamster Columbus is een regelrechte idioot. Ik kan het niet anders zeggen. Zo stopt hij zijn wangen vol met voedsel en gaat hij een stukje in het looprad lopen. Op zich is daar niks mis mee, maar zijn wangetjes zitten zo vol, dat het eten uit zijn mond valt. Nu ben ik ook een fan van eten, maar zelfs dat gaat me te ver.
(Terwijl ik dit typ hoor ik het eten ronddraaien in het rad en hoor ik zelfs wat eten uit het rad schieten en op de grond vallen. Het kan dat beest echt niks schelen)

Het enige waarmee ik het echt eens ben wanneer het gaat om zijn gestoorde hamsterbrein is zijn verbazing en schok wanneer ik zijn kooitje schoonmaak. Stel je voor, op een dag word je wakker en al je spullen zijn weg. Er is niks meer. Je loopt naar de voorraadkast en zelfs je eten is verdwenen. Je had wat eten verstopt voor je familieleden/huisgenoten en zelfs dat is weg. Welke God zou je zoiets aandoen?

Terwijl je panisch op zoek bent naar wat er nog over is van je leven, verschijnt een gigantische, vreemd gevormde hand die hier en daar je spullen terug begint te zetten. Ze ruiken helemaal anders en ze glanzen. Alsof ze net nieuw zijn. De hand begint alles weer terug te zetten, maar op een hele andere manier dan eerst. De hand brengt je zelfs nieuw eten, maar je verstopplaatsen blijven leeg. Je snapt er niks van.

Uiteindelijk is de hand klaar. Hij blijft nog even hangen voor het raam. Je loopt ernaartoe, kijkt er eens goed naar, en de hand aait even over je neus. Dan sluit hij al je ramen en deuren en sta je daar, alleen, zonder enig begrip van wat er precies is gebeurd. En dat elke week.

Geen wonder dat die dieren zo gestoord zijn.

8 gedachtes over “De almachtige hand

Geef een reactie

