Tien dingen waar ik van houd

1. Ik houd van wakker worden in het donker en gewoon te blijven liggen, luisterend naar hoe mijn huisgenoten zich klaarmaken voor de dag.

2. Ik houd van thee die op een perfecte temperatuur is, warm genoeg om me op te warmen maar niet zo warm dat het gaten in mijn tong brandt.

3. Ik houd van mijn telefoon aanzetten in de ochtend en zien dat iemand mij een bericht heeft gestuurd, al is het een ‘welterusten’ van de avond ervoor.

4. Ik houd van op mijn bed liggen en muziek luisteren en gewoon naar mijn plafond staren en denken aan hoe dingen waren en zullen zijn en hoe ze nooit zullen worden.

5. Ik houd van douchen en met de handdoek om me heen geslagen naar mijn kamer lopen. Die natte haren op mijn schouders en een koude lucht op mijn huid. Ik weet niet waarom.

6. Ik houd van de blik op de gezicht van vreemden als ik ze gedag zeg en glimlach.

7. Ik houd van ’s avonds naar de sterren kijken, omdat ik me niet voel als een klein schakeltje, maar me juist verbonden voel met alles.

8. Ik houd van het feit dat ik honderden van dit soort lijstjes zou kunnen schrijven als ik het zou proberen en dat ik al een aantal van deze lijstjes heb gemaakt.

9. Ik houd van het stelletje dat ik laatst zag. Het meisje stond onder de brug te wachten en maakte een vrolijk sprongetje voor ze haar vriend om de hals vloog. Hij kuste haar en ik stelde me voor hoe ze bloosde.

10. Ik houd van woorden, lange woorden, korte woorden, nieuwe woorden, woorden die ik al tienduizend keer heb uitgesproken en ineens een nieuwe betekenis krijgen, woorden die anderen hebben geschreven, woorden die nog in mijn hoofd ronddansen en wachten op een plek. Ik houd zoveel van woorden.

7 gedachtes over “Tien dingen waar ik van houd

  1. Wat een goede dingen allemaal 🙂 Ik vind water bij de thee doen een beetje zonde van het proces. Dan is het zo snel klaar, zoiets is niet de bedoeling van thee (of koffie), vind ik.

Geef een reactie

