Backstreet’s back

Het schrijven van deze blogpost is een beetje als het tegen het lijf lopen van iemand die je al tijden niet meer hebt gezien. Het is ongemakkelijk. Ik draai en schuifel, kijk zoveel mogelijk weg. Ik ben de afgelopen maanden een beetje verdwenen van sociale netwerken om vervolgens weer overal op te duiken. Stukje bij beetje dan.

Goh Nicole, wat heb je dan gedaan in die twee en een halve maand? Laat ik het zo uitleggen.

Soms ben ik met een vriendin aan het koken en dan ineens gebeurt er iets. Het is op zich niet bijzonder, maar we hebben het ineens over VOLWASSEN DINGEN. Daar bedoel ik mee: dingen waar volwassen mensen over praten en waar je niet eens over nadenkt als je met je puistenkop de middelbare school doorwandelt. Er is op zich niks mis met praten over VOLWASSEN DINGEN, zoals de afwas of over vrienden die samenwonen of dat soort dingen. Het is meer dat ik dan besef: oh mijn god, ik ben volwassen geworden? Hoe is dit gebeurd? Wanneer werd dit een normaal gespreksonderwerp? Hoe weet ik dit soort dingen?

Ik denk dat ik de laatste maanden een beetje volwassener ben geworden. Ik praat over VOLWASSEN DINGEN, ik doe VOLWASSEN DINGEN, maar ik heb tegelijkertijd geleerd dat je als volwassene nog steeds knikkende knieën kan krijgen en fouten maakt en jezelf in situaties werkt waarvan je eigenlijk niet weet hoe je ermee om moet gaan.

Wat ik probeer te zeggen, is dat ik even wat tijd nodig had om dingen te doen en niet alleen maar over dingen te schrijven. Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij. Maar nu ben ik terug. Ik beloof het. En ik zal het niet al teveel over VOLWASSEN DINGEN hebben. Ik vind het ook nog altijd leuk om debiel te dansen op One Direction, maak je geen zorgen.

6 gedachtes over “Backstreet’s back

Geef een reactie

