19082014

Het was half twee ’s nachts, twee weken geleden, toen er een gek idee in mijn hoofd kwam. “Hé”, fluisterde een stemmetje, “wat dacht je ervan om een blogpost te schrijven?” En nadat ik mijn wachtwoord in één keer had geraden kwam weer het oude ‘hoe moet ik beginnen?’-gevoel. Hoe moet je beginnen? Nou, meestal helpt het om maar gewoon een begin te maken en dan wel te zien waar je uitkomt.

Nicole, waarom heb je überhaupt je blog eerst op privé gezet zonder iemand het wachtwoord te geven?
Nou, lezer die inmiddels allang is weggelopen, het begon allemaal toen ik ineens tot de schokkende ontdekking kwam dat mensen dit daadwerkelijk konden lezen. Echte, levende mensen. En dat ze er dan ook nog eens dingen van zouden gaan vinden. Enzo. Ik besefte blijkbaar nog niet dat dit een bijna essentieel onderdeel van het bloggen is. Nu ben ik inmiddels over de schok heen. Mijn blog is ondertussen 3 jaar oud geworden, maar telt het half jaar dat hij in een coma lag wel?

En wat heb je eigenlijk in de tussentijd gedaan?
Banken beroofd, een reis naar Mars gemaakt, minstens zes bananen gegeten. Je denkt dat ik een grapje maak, want een reis naar Mars kost ongeveer twintig jaar, maar besef je wel dat ik nu 21 ben en hoe kun je er zeker van zijn dat ik niet vanuit de ruimte blog? Precies.

En nu?
En nu kijken we allemaal naar mij alsof ik een half uur te laat bij college binnenloop, iets waar ik inmiddels expert in ben geworden (al heb ik de roodheid op mijn wangen nog steeds niet onder controle).

17 gedachtes over “19082014

  1. Leuk dat je weer terug bent Nicole! Ik keek af en toe op je site en steeds zag ik die melding 😦 Maar goed, jaa ik kan soms ook in paniek raken over het idee dat iedereen dingen kan lezen. Maar ja. That’s life.

Geef een reactie

