Fotomomenten: varen varen wiedewiedewaren

Omdat ik vanaf 1 september weer begin met college volgen, kijk ik even terug op de afgelopen zomer. Eerst met tekst, en dan met beeld. Hier weer een verhaal uit Luxemburg.

De jongen vraagt of ik ooit heb gekajakt. Wanneer ik nee zeg, begint hij te lachen. Terwijl hij mij en het gammele ding van de kant afduwt, zegt hij “good luck”. Hij weet nog niet dat de volgende keer dat we hem zien, drie en een half uur en achttien kilometer later, ik triomfantelijk kan zeggen dat ik natúúrlijk niet nat ben geworden. Ik zeg maar even niet dat ik ongeveer acht keer vast heb gezeten op een rots.
De rivier is grotendeels rustig. We proberen zoveel mogelijk te varen in de schaduwen die de bomen werpen op het water, maar de zon is overal. Aan het eind van de dag zijn er twee plekken die ik duidelijk niet goed genoeg heb ingesmeerd: mijn tenen en de voorkant van mijn schouder. Maar tijdens het varen heb ik het allemaal niet door gehad. Ik heb vooral om me heen gekeken.
Dat, en geklungeld. Want waar Lotte al jaren ervaring had met peddelen en kajakken, slaak ik nog af en toe kreetjes en gooi ik per ongeluk de fles Spa in het water. Mijn camera houd ik stevig in mijn handen geklemd. Af en toe schiet ik een foto, maar ik hou het ding liever zo veel mogelijk opgeborgen.
Aan het eind van de tocht schep ik nog even tegen de jongen op over hoe goed ik ervan af heb gebracht en daarna gaan Lotte en ik op zoek naar een ijsje in een zonnig Echternach. Meteen na de brug zien we een zaakje dat, te zien aan de vele plakkaten en certificaten die er hangen, duidelijk veel prijzen heeft gewonnen. We kopen een milkshake en een van de vele lekkere baksels die er liggen. Het voelt als de ultieme beloning na onze lange tocht.

Klik hier om de foto’s te bekijken

(En klik hier of hier voor een ander verhaal)

2 gedachtes over “Fotomomenten: varen varen wiedewiedewaren

Geef een reactie

