De hint-oorlog

Nicole is cool en awesome

Laura en ik hebben een traditie. De traditie gaat jaren terug en begon met het simpele woordje “aardbei”. Het doel is niet helemaal duidelijk, maar van mijn kant gaat het erom de ander zoveel mogelijk te frustreren. Ik zal het uitleggen.

Als je een verrassing of cadeau hebt voor iemand, is het leuk om diegene er enthousiast voor te maken. Maar het is nog veel leuker om een of andere vage hint te geven die op geen enkele manier helpt met het begrijpen van wat de verrassing nu precies is. En dat is dus wat Laura en ik doen sinds we pubers waren.

Nicole is supercool en superawesome

Het leukste is om de ander lastig te vallen met je hints en te zien hoe de frustratie groter en groter groeit. Het is een soort pre-feestje om de beste, meest vage woorden te vinden voor het cadeau en dan te zien hoe alle hints als puzzelstukjes in elkaar vallen op het moment dat de ander het cadeau in handen heeft – of juist niet (“Hè, wat heeft het woord ‘voedsel’ hiermee te maken?” Tja, zo goed ben ik). Andersom, wanneer Laura mij bestookt met contextloze woorden, is het een marteling. Vreemd genoeg wordt de frustratie groter wanneer ik mijn cadeau heb gekregen. Ik quote een gesprek van een aantal jaar geleden:
“Laura, hoe moet ik in GODSNAAM weten dat ‘potlood’ slaat op het boek Wreck This Journal?”
“Je moet potloden gebruiken, enzo! Duh.”
Natuurlijk.

Oh, en de aardbei waar de traditie mee begon? Dat bleek een kwarktaart te zijn, die Laura op haar verjaardag had gemaakt. En daarmee was de oorlog begonnen.

8 gedachtes over “De hint-oorlog

  1. Awesome blogje over een awesome persoon (c’est moi) en je hebt me gelijk inspiratie gegeven (of nou ja, ik heb natuurlijk mezelf inspiratie gegeven, aangezien ik jou inspiratie gegeven heb voor dit blogje) voor een blogje over jou, over een andere traditie van ons. To be continued.

Geef een reactie

