De slome snelwandelaar

Wederom heb ik mezelf overtroffen op het gebied van klunzigheid. Nu ga ik wel meer dan gemiddeld op mijn bek, maar deze keer heb ik mezelf er zodanig pijn mee gedaan dat ik loop alsof mijn knie vervangen is door lood. En dat betekent dat ik het langzamer aan moet doen.

Een aantal jaar geleden had ik van een fysiotherapeut geleerd dat ik een ‘spontaan persoon’ was die ‘te snel wilde’. Vertaling: ik deed een soort combinatie van Olympisch snelwandelen en aerobics als ik ergens heen liep (wat ook tot gevolg had dat ik allerlei blauwe plekken op mijn lijf had zonder te weten waar die vandaan kwamen, aangezien ik het gewoon niet door had). Sindsdien ben ik al behoorlijk wat rustiger gaan doen, maar nu moet alles dus in slow motion.

Ik zou mezelf niet zijn als ik er niet iets leuks van probeerde te maken, dus na eerst wat woordgrapjes gemaakt te hebben over dat het verrekte veel pijn doet (want verrekte knie, god, wat ben ik hilarisch), ging ik kijken naar de positieve kant. Ik heb er een aantal verzonnen: 1) Ik kan nu heel goed zielig doen en medelijden opwekken bij mensen, ook al valt het allemaal best wel mee, 2) Aangezien ik niet overal heen kan fietsen of kan hardlopen, heb ik de tijd en ruimte voor andere dingen, zoals films en creatieve projectjes en 3) De knieband die ik draag zit echt superlekker.

Maar het fijnste aan dit alles is toch wel dat het allemaal wat langzamer moet. Als ik mijn stappen niet bewust zet, doet het namelijk pijn. En soms is het wel fijn om even af te remmen. Zo heb je wat meer tijd om rond te kijken.

4 gedachtes over “De slome snelwandelaar

  1. Oh mijn god wat herkenbaar. Ik schaam me niet eens meer als ik midden op straat tussen het winkelend publiek weer eens in mijn eigen broekspijp blijf haken en keihard op mijn bek ga. Ik zie er tegenwoordig ook maar de humor van één. Wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn zoals ik 🙂

  2. Een aantal maanden geleden was ik rustig een trap aan af aan het lopen, en toen INEENS kon ik niet meer verder. Het deed te veel pijn. Ik heb maandenlang mank gelopen en het was erg vervelend, maar toen de fysio mij leerde om ‘bewust’ te lopen (kennelijk loop ik al jarenlang verkeerd) ging het al beter. Superminddful joh, niet uit jezelf normaal kunnen lopen.

Geef een reactie

