Het is een nacht

Als je je afvraagt waar ik de afgelopen dagen heb uitgehangen, weet dan dat ik niet verder weg van mijn laptop ben geweest dan normaal. Dit is namelijk de week dat ik de afgelopen periode aan colleges moet afronden met papers die qua samenhang zo ongeveer het tegenovergestelde zijn van mijn innerlijke leefwereld. Het is nogal lastig voor een chaoot als mijzelf om me te houden aan de strakke regels van het academisch schrijven, zeker wanneer je gewend bent om elke paar zinnen een smiley te plaatsen en het woordje ‘fucking’ zo’n beetje een vast onderdeel is van je vocabulaire.

Al met al gaat het wel goed, tot vannacht. Mijn onderburen waren weer eens lekker bezig het weekend te vieren en voor hun hoort daar standaard gitaarspelen bij, plus het bijbehorend meeblèren. Het enige voordeel is dat het gitaarspel niet slecht is, maar de nadelen zijn duidelijk. Terwijl ik lag te woelen in mijn bed en probeerde de oh zo belangrijke slaap te pakken die mijn brein nodig had om te functioneren, gooiden mijn onderburen er een luidkeels She Will Be Loved uit. Niet alleen hun liedjes hebben een behoorlijk volume, ook hun gesprekken zijn prima te horen vanuit mijn kleine kamertje.

Dit leidde ertoe dat ik er ’s nachts overtuigd van was dat ze het hadden over de verschillen en overeenkomsten tussen paganisme en wicca, iets waar ik in een van mijn papers mee worstelde. Pas toen ik (rond drie uur ’s nachts) klaarwakker was, besefte ik dat dit waarschijnlijk niet een heel normaal onderwerp is voor een stel mannen die zo te horen rond de twintig zijn.

Uiteindelijk heb ik nog een paar uurtjes dromen kunnen pakken en zat ik vanmorgen weer fris en fruitig literatuur door te nemen. Het enige obstakel dat nu nog in mijn weg ligt is mijn geliefde laptop, die nu toch eindelijk met één been in het computergraf staat. Hij rammelt ontevreden en is extra langzaam geworden. Na ons paperschrijf-avontuur wordt het misschien toch maar tijd om ieder een eigen weg te gaan. Ik, op naar mijn volgende laptopmaatje, en mijn laptop, naar de schroothoop. Voor nu genieten we nog van onze romance.

7 gedachtes over “Het is een nacht

Geef een reactie

