Regendansen

vetcool

Er zijn twee dingen die ik zeker weet over het regenachtige weer en dat is dit: 1) Alles moet een zwart-wit Instagramfilter krijgen en 2) Alles is beter met een trui aan en een kop thee. Het zijn beide oerinstincten.

Terwijl het halve land klaagt over hoe donker en koud het is, alvast in een winterdepressie raakt en het toch probeert om met paraplu buiten te lopen (het is alleen komisch dat een paraplu binnenstebuiten waait wanneer jij niet degene bent die het ding vasthoudt), heb ik deze week zo’n beetje onophoudelijk de tijd om vanuit mijn warme kamer van het weer te genieten. Na het afronden van mijn papers heb ik namelijk eventjes rust voordat ik weer aan de slag ga met de volgende vakken.

Die rust houdt vooral in dat ik mijn laptop ver van me vandaan hou, veel muziek luister en de hoeveelheid afwas met een gigantische snelheid vergroot. Inmiddels moet ik met enige tegenzin zeggen dat ik verslaafd ben geraakt aan Shake it Off van Taylor Swift en dat ik mijn dansetroutine op het liedje heb geperfectioneerd.

Terwijl de wind tegen mijn raam raast en de regen in poelen op straat ligt, leef ik mijn huismusdromen uit. Maar dat betekent niet dat ik alleen maar binnen zit. Ik moest ook mijn paperfrustraties uiten en ging daarom maar, als een echte bikkel, door de regen hardlopen. Ik voelde me Rocky terwijl ik een heuvel oprende met regendruppels in mijn wimpers. En daarna: douchen en het herfstige weer van me af shaken. Ik ben weer mijn oude zelf.

3 gedachtes over “Regendansen

  1. Door de regen lopen (of in mijn geval, fietsen) is fijn, zeker met een muziekje op de achtergrond en een klein beetje de wind mee. Alleen het moment waarop je thuis komt en een half zwembad uit je schoenen pleurt en je enige jas vervolgens drie dagen nat is, vind ik iets minder :’)

  2. Ik vind regen heerlijk. Vooral als je niet naar buiten hoeft en lekker in bed kan blijven liggen terwijl je luistert naar de druppels op de ramen, autobanden op natte tegels etc. Mooi man.

Geef een reactie

