Caliente (het enige Spaans wat ik heb geleerd)

Ik typ deze blogpost op mijn GLOEDNIEUWE en PRACHTIGE laptop waarvan het beeldscherm anti-glare is en de toetsen zo verwerkt zijn in de computer dat er geen eten onder de toetsen komen. Toen ik het ding aan het instellen was, vroeg het me hoe ik de laptop wilde noemen. Ik typte meteen Beyoncé in, maar mijn broer zei dat ik dat niet moest doen, omdat andere mensen mijn laptop konden ‘zien’. Maar ‘Nicole’s laptop’ klonk zo saai, en na een lange tijd naar mijn beeldscherm te staren raakte ik in paniek en noemde ik het Yoghurt. En die naam past veel beter dan Beyoncé.

Afgelopen weekend moest ik helaas tijdelijk afscheid nemen van mijn nieuwe speeltje, want het paste niet in mijn handbagage voor mijn vlucht naar Valencia. Eenmaal in de zonnige stad aangekomen, vergat ik echter heel snel dat ik Yoghurt thuis had liggen (zowel in de koelkast als in de laptoptas). De prachtige oude gebouwen, de vreemde moderne gebouwen, het enorm lange groene park en de aquaria waar ik tijdelijk verliefd werd op een beluga die me nieuwsgierig aan bleef kijken wanneer hij langs zwom, al deze dingen maakte het prima dat ik tijdelijk achter ging lopen op mijn studie-leeswerk en opdrachten.

Hoogtepunten: 1) mijn ober die zo zijn best deed op zijn Engels maar vooral hele mooie ogen had en die wat mij betreft niets hoefde te zeggen, 2) het moment dat ik het aquarium inliep en ik meteen allerlei drukte van me af voelde glijden, 3) het GEWELDIGE ontbijt in het hotel, inclusief mini-donuts, churros, allerlei soorten fruit, feta, broodjes en roerei, you name it, het was er, 4) in plaats van ‘authentiek’ Spaans voedsel te eten als alle toeristen, op de eerste avond fastfood halen en het in pyjama op het zachte hotelbed eten, vreemd genoeg een ervaring van pure luxe, 5) 207 treden naar boven lopen in de toren van de kathedraal om vervolgens te genieten van een prachtig uitzicht over de gehele stad en omstreken, 6) eigenlijk vooral het ontbijt, laten we eerlijk zijn, ik hou van ontbijt en ik keek er elke ochtend naar uit.

Er zijn nog drieduizend andere dingen die ik wil vastleggen voor mezelf en voor de wereld over de dingen die ik heb bedacht en gedaan in Valencia. Voorlopig blijft het bij dit: het was leuk. Het was heel erg leuk. Mijn wanderlust is weer aangewakkerd.

9 gedachtes over “Caliente (het enige Spaans wat ik heb geleerd)

  1. Klinkt goed! Btw bedankt voor je miniminizine, ik vind hem echt heel erg leuk! 😀 maar eh, nu ben ik wel razend benieuwd naar de andere helft van de foto in de envelop. Dus, als diegene die die helft heeft het leest: HIER IS JE WEDERHELFT!

  2. Klinkt heerlijk! Ik heb laatst ook een nieuwe laptop aangeschaft, maar die heb ik gewoon naar mezelf vernoemd. Is dat nou egocentrisch of gewoon een beetje saai? Ik weet het niet, daarvoor heb ik er niet lang genoeg bij stil gestaan.

Geef een reactie

