Het is Halloween en ik ben bang voor alles

Het is Halloween en het is avond. Het is Halloween, avond, ik ben alleen thuis en ik heb vandaag een trailer gezien van een enge film. Dit alles is een optelsom waarvan de uitkomst is dat ik niet goed weet hoe ik nu moet gaan douchen, aangezien ik daarna niet meer door de gang naar mijn kamer durf te lopen.

Het probleem is dat ik heel erg hou van het kijken van trailers van horrorfilms. Ik kijk de films zelf liever niet, aangezien ik de trailers meestal angstaanjagend genoeg vind om de weken erna niet meer goed te kunnen slapen. Daarnaast vertellen trailers tegenwoordig het hele verhaal kort en bondig in een paar minuten en dat bespaart tijd in deze snelle samenleving. Maar de ironie wil dat ik helemaal niet tegen horror kan en dat ik daardoor ga dromen dat dat ene kleine enge meisje van The Ring in mijn kledingkast zit (en ja dit heb ik daadwerkelijk gedroomd).

Overigens: waarom zijn er zoveel horrorfilms waarin kleine meisjes iedereens leven tot een hel maken? Waarom zijn het geen kleine jongetjes of, nog logischer, mensen die daadwerkelijk eng zijn, zoals moordenaars, zakenmannen en politici? Gewoon even een vraag.

In ieder geval, normaal gesproken kan ik het angstniveau redelijk laag houden door de horrortrailers in het daglicht te kijken en daarna een paar trailers voor een komedie met J-Law erin te gebruiken als onderdrukkingsmateriaal. Maar het lot wil dat het vandaag Halloween is en om een of andere reden is alles dan tien keer enger. Het helpt dan ook niet dat ik ooit ergens gelezen heb dat er meer moorden zijn op Halloween en dat mijn fantasie me zo’n beetje alles kan wijsmaken. Je hoort het al: ik ga niet slapen vannacht. Ik ga nu even alle ramen en deuren sluiten en op mijn telefoon alvast 112 indrukken.

6 gedachtes over “Het is Halloween en ik ben bang voor alles

  1. Google maar eens op Chuckie… Da’s een pop. Of wat dacht je van Problem Child. Gaat over een jongetje…
    Ik vind Legend nog altijd heel eng. Nooit afgekeken. Veel te eng.

    • True, er zijn ook andere creeps in horrorfilms, maar het is wel opvallend dat er zoveel enge meisjes zijn.
      Legend ken ik niet, maar nu het donker is durf ik het niet op te zoeken šŸ˜›

Geef een reactie

