In de Ban van de Winterjas

Ik ben wellicht in de afgelopen dagen mijn blog een beetje vergeten. Mijn excuus hiervoor is dat ik ontdekt heb dat de Albert Heijn bij mij in de buurt pindakaaspotten van een kilo verkoopt. Van Calvé. Ik heb er zelfs een foto van gemaakt. Elke keer wanneer ik naar de supermarkt ga, loop ik er even langs en denk ik verlangend aan het moment dat mijn huidige Calvépot op is en ik eindelijk die gigantische bron van geluk mag kopen.

Maar dat terzijde.

Een situatie die een grote rol speelde in mijn leven de afgelopen week was mijn ontbrekende winterjas. Na een paar dagen Spanje was ik even vergeten dat het in Nederland niet zo lekker zonnig zou zijn en liet ik mijn winterjas bij mijn moeder liggen terwijl ik zelf naar Utrecht ging. De eerste paar dagen was het geen probleem, maar elke dag zag ik de temperatuur een paar graden zakken. Om te compenseren voor het gebrek aan daadwerkelijke bescherming tegen de kou, heb ik de afgelopen week steeds meer winterspullen gedragen. Het gevolg was dat ik eruit zag alsof ik heel verward was over het klimaat; lichte kleding met een wintermuts en handschoenen passen blijkbaar niet zo. Ik heb overigens ook nog nooit zo vaak “heb je het niet koud?!” gehoord.

Inmiddels ben ik weer herenigd met mijn geliefde winterjas en kan ik de wereld weer trotseren zonder het permanent koud te hebben. Ik kijk er nu zowaar naar uit om op de fiets te stappen in plaats van dat ik overal mijn dekens mee naartoe wil nemen. Het enige nadeel is dat ik van nature een koukleum ben en mijn winterjas me alleen maar koud én bezweet maakt. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

8 gedachtes over “In de Ban van de Winterjas

  1. Fijn dat je je jas weer terug hebt (en je eerste alinea heb ik hier even voorgelezen. Hilarisch! Er zit ook een calvé fan bij mij thuis haha)
    Heerlijk, al die dekens mee naar toe slepen. Ik heb sjaals die ik niet alleen om mijn nek kan doen, maar ook als poncho kan gebruiken, zo groot. Of als het heel koud is, over mijn benen kan slaan. Sommige collega’s kijken mij wel eens raar aan. Maar ik heb het iig niet koud 🙂

Geef een reactie

