Ik leef nog, het is gewoon koud

De tijd is inmiddels aangebroken dat de kou al in mijn kleren hangt voor de zon is opgegaan, en wanneer de wekker gaat ben ik er tegenwoordig van overtuigd dat het vier uur ’s nachts is. Gisteren stond ik op een overvol perron op Utrecht Centraal en ik ademde wolkjes uit, het schemerde nog en mijn trein was ruim een half uur vertraagd (chaos). Alle gesprekken beginnen tegenwoordig met hoe koud het is en dan zegt die ander “nou hè!”, alsof we het fenomeen winter nooit eerder hebben meegemaakt.

Ik heb geen blog meer geschreven sinds mijn verjaardag, en toen schreef ik alleen omdat ik vond dat het vreemd is om geen blog te schrijven wanneer je jarig bent. Heb je dat ook wel eens, dat je een tijdje niet blogt en je dan afvraagt: waarom doe ik het eigenlijk? Waarom gooi ik deze nutteloze stukjes op het internet, en waarom lezen mensen het?

Bladeren

 

Ik heb ook een nieuwe scanner waarmee ik al mijn domme tekeningen kan inscannen. Het is pas sinds kort dat ik werkelijk mijn liefde voor tekenen en schilderen heb herontdekt. Als kind kras je er veel makkelijker op los en laat je het aan je ouders en grootouders zien. Je bent al trots op die ene paarse cirkel met een blauwe vlek ernaast en deelt je artistieke interpretatie vrijelijk (“het is een dinosaurus met een ei, duh”). Als je ouder bent, moet het per se mooi zijn, of nuttig, of moet het iets op kunnen leveren. We kunnen allemaal wel iets meer kinderlijk enthousiasme gebruiken. Er is niks mis met ‘nutteloos’ gekrabbel of kwaliteitsloze schilderijen op dun papier.

Bomen

 

Om het winterse gevoel nog meer te versterken ben ik zelfs nog gaan schaatsen en zoals gewoonlijk ben ik een paar keer goed gevallen (daar wil mijn schaatsmaatje me ook regelmatig aan herinneren: “Ik ben één keer gevallen maar Nicole TWEE KEER!” Bedankt Renee). Ik draag de blauwe plekken als twee grote ronde medailles op mijn knieën, ze verkleuren sneller dan de bladeren.

En zo komen we steeds dichterbij de 2014-lijstjes en goede voornemens en mijn handen zijn koud van het typen. Ik heb één Pumpkin Spice Latte geproefd om te kijken of ik het stereotype kan vervullen, maar helaas, ik hou nog steeds meer van groene thee en warme chocolademelk (zonder slagroom, mét koekje(s)). Om samen te vatten: ik leef nog, ik heb het gewoon koud, en ik heb geen idee wanneer mijn volgende blogpost komt. Maar reacties zijn altijd welkom.

17 gedachtes over “Ik leef nog, het is gewoon koud

  1. Zal ik maar eens reageren dan? Dat heb ik nog nooit gedaan geloof ik… terwijl ik je blog ontzettend graag lees. Ik vond je blog per toeval via bloglovin, en volg je sindsdien. Je schrijfstijl vind ik geweldig, je vergelijkingen heel scherp en je weet dat alles nog eens perfect te doseren. Slijmslijm..ja, sorry. Maar na zo’n Ik-twijfel-of-ik-wel-moet-bloggen-post, moet ik wel zo’n reactie typen. Niet om je over te halen. (mijn wereld blijft draaien, ook zonder blogs van jou) Maar wel om te laten weten dat wát je schrijft wordt gelezen en gewaardeerd.
    groetjes,
    Nathalie

  2. Het is gewoon freaking koud! Maar hoop toch dat je volgende blog niet te lang duurt.. je kan m tenslotte lekker warm binnen typen zonder blauwe plekken op te lopen 😉

  3. Groene thee in de winter komt op mij wat karig over. Misschien heb je het daardoor zo koud? En op dat volgende blogstukje wacht ik gewoon. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik het lees. Misschien omdat het gewoon leuk is?

  4. Hoera, je bent er weer ! Ik lees hier omdat je stukjes errugg leuk geschreven zijn, ik van je tekeningen hou en blij ben te horen dat ik niet de enige koukleum ben ( en oke, omdat je ook, net als ik, van chocomelk zonder slagroom houdt 🙂 )

  5. Ja, ik vraag me ook wel eens af waarom ik blog, maar het antwoord is mij gegeven toen mijn blog ooit zeven weken offline was. Wat haatte ik het dat ik mijn gedachten niet online kon zetten…

    Anyway, ik kom hier niet vaak meer maar jammer om te zien dat je bijna niet meer blogt.

Geef een reactie

