5 dingen die ik nog nooit heb gebruikt

Ik ben geen grote consument. Dat komt deels omdat ik weet dat toch wel alles sloop, en deels omdat ik in een te kleine kamer leef om ineens beeldjes van katten te gaan verzamelen (al is het zo, zo verleidelijk). Toch heb ik op een druilerige ochtend tijdens een ontdekkingstocht door mijn oh zo geliefde studentenhuis een aantal spullen gevonden die ik weliswaar in mijn bezit heb, maar die ik nog nooit in mijn leven heb gebruikt. Een overzicht.

1. Bowties are cool

IMG_20141205_105903

Ik kocht deze vlinderdas vier jaar geleden in een tweedehandszaakje voor een euro, lang voor mijn Doctor Who-kijk dagen. Het was voor een verkleedfeestje, maar uiteindelijk heb ik het ding nooit gedragen. Nu heb ik geen idee waar ik het moet laten en valt het soms uit mijn kledingkast omdat ik het er dan met hoop op het beste gewoon heb in gesmeten. Soms kijk ik ernaar en denk ik: waarom, Nicole, waarom?

2. Ken uzelf

IMG_20141205_110212

Ik ben nooit in Griekenland geweest, maar mijn vader wel. En als er een ding is wat mijn vader van me weet, is dat ik hou van twee dingen: chocolade, en notitieboekjes. Daarom krijg elk kwartaal wel een nieuw boekje om in te schrijven. Het aanbod is groter dan de vraag, want nu heb ik een stapel ongebruikte notitieboekjes, waaronder deze.

3. Getsie.

IMG_20141205_110603

Ik hou van thee. Ik hou van warme chocolademelk. Ik hou van geen koffie drinken, want koffie vind ik vies. De enige reden dat ik koffie in huis heb, is omdat het netjes is om het aan te bieden aan familieleden die stijf staan van de caffeïne. Ik heb deze koffie niet eens zelf gekocht, het werd in mijn handen gedrukt met de uitspraak: “Dan heb je altijd wat te drinken voor ons”. Vreemde mensen, koffiedrinkers.

4. Wapenring.

IMG_20141205_110319

Eigenlijk is dit ding helemaal geen ring, en na het maken van de foto kreeg ik het bijna niet meer van mijn vinger, wat uiteraard leidde tot de paniekerige gedachte dat ik voor de rest van mijn leven met een sinaasappelsnijder om mijn vinger zou moeten lopen. Hoewel het heel handig is en het er ook nog eens schattig roze uitziet, heb ik het nog nooit gebruikt. Het ligt in een la in de keuken en eerlijk gezegd doe ik zelfs die la nooit open, dus je weet dat deze ring in het gezelschap is van meer eenzame gebruiksvoorwerpen.

5. De boekendief twee punt nul

IMG_20141205_110439 (1)

Koninginnedag van een aantal jaar geleden eindigde met een wandeling naar het huis van mijn beste vriendin, die destijds nog in het centrum van Utrecht woonde. De opruimdiensten van de gemeente kwamen alle achtergelaten prul van de markt van die dag ophalen, en ik zag een stapel boeken liggen die ik gewoon niet kon laten verdwijnen in een of andere afvalbak. Daarom pakte ik er een aantal mee, die ik vervolgens in de andere stapel ongelezen boeken heb gelegd. Toch voelt mijn geweten lichter, wetende dat ze een veilig en warm thuis hebben gevonden.

Voel je vrij om je eigen ongebruikte spullen te delen met de wereld via een reactie of een eigen blog. Daarnaast: heeft iemand nog een sinaasappelsnijder nodig?

 

5 gedachtes over “5 dingen die ik nog nooit heb gebruikt

  1. Haha ik heb ook alleen maar koffie in huis voor als er eens iemand op bezoek komt..! En bowties… tja. Eigenlijk waren die alleen maar ‘cool’ bij Matt Smith. Zowel daarvoor als daarna hoor je er haast nooit meer wat over.

  2. Ik eet geen sinaasappels.. Dus die snijder zou bij mij ook eenzaam ongebruikt in een hoekje blijven liggen. Ik ben pas verhuisd dus heb niet zoveel ongebruikte spullen meer.. Die zijn in de kliko beland

  3. Breek me de bek niet open over ongebruikte notitieboekjes, daar heb ik ook nog een hele stapel van. Verder heb ik ook nog twee computerspellen in de kast liggen die ik nog nooit gespeeld heb. Maar dat komt vooral omdat mijn laptop weigert om ze te installeren 😛

Geef een reactie

