Mijn liefde

Wanneer ik ’s ochtends wakker word, doe ik dat met een immens plezier. Ik kan niet wachten om mijn bed uit te springen en te doen waar ik al zeker vierentwintig uur op heb gewacht: ontbijten. Niet zomaar ontbijten, nee, ik eet niet zomaar wat. Ik ben een absolute muesli-verslaafde.
Deze verslaving heeft zich langzaam over de jaren ontwikkeld tot deze omvang. Eerst vond ik het wel lekker, de knapperige koekjes met yoghurt, maar niet bijzonder geweldig. Maar hoe vaker ik at, hoe meer ik verschillende smaken ging proberen, des te meer ging ik van muesli houden. Nu moet ik mezelf ervan weerhouden om het als avondeten te nemen (als student op kamers kan niemand me tegenhouden behalve ik) en me dwingen om nog tenminste iets wat op groente  lijkt te eten. Mijn liefde voor muesli heeft zich ontwikkeld tot een religie en voorlopig verlaat ik de kerk niet.
Mijn favoriete muesli-combinatie is op dit moment appel-kaneel muesli van de Albert Heijn met vanille sojayoghurt van Alpro Soya. Dit lijkt misschien niet heel bijzonder, maar geloof me, het is geweldig. Ik zeg vaak tegen mensen dat het smaakt als kerst in je mond, want dat is het echt. Laatst stond ik in de supermarkt terwijl ik door de telefoon zei dat ik niet zonder muesli kon. Ik kreeg rare blikken, maar ik verberg mijn liefde niet. Muesli en ik houden van elkaar, in voor- en tegenspoed, of het nu ochtend is of avond. Wij blijven altijd bij elkaar. Tot ik een andere smaak heb ontdekt.

24 gedachtes over “Mijn liefde

  1. Bij mij is muesli in mijn herinnering altijd lekkerder dan wanneer ik het echt eet, heel gek. Misschien heb ik de juiste combinatie gewoon nog niet gevonden, ik weet het niet.

  2. Leuk geschreven!
    Bij vlagen hou ik ook van muesli. De aardbeien/yoghurtmuesli van AH vond ik echt heerlijk. Zeker als je er dan nog aardbeienyoghurt of echte aardbeien doorheen doet. Alleen eet ik doordeweeks op kantoor en dan is een boterhammetje veel makkelijker.

  3. @ Jaap: Ik mag toch hopen dat niet alle liefdes eindigen als je geliefde een betere smaak heeft ontdekt

    Maar over de betere smaak: ik weet dat het geen muesli is, maar heb je de chocoladecruesli van quaker wel eens geprobeerd? 🙂

    • Heb je al eens muesli met yoghurt en (!) vanillevla gegeten? Klinkt misschien gek, maar ik vind het echt heerlijk! Gooi er af en toe nog een stuk fruit doorheen, dan is de combinatie helemaal yummie.

  4. Haha, ik heb ook zo’n periode gehad! Toen ik nog thuis woonde maar mijn familie op vakantie was at ik iedere dag superveel notenmuesli (of cruesli?) met aardbeienyoghurt. God, nu ik eraan terugdenk…

  5. Ik was vroeger helemaal gek op cornflakes! En toen kreeg ik daarna ook een tik maar dan voor cruesli. Muesli lust ik niet echt. Ik had nog wat liggen (uit een kerstpakket) en ik had brinta pap gemaakt en ik dacht misschien als ik het door de pap heen doe lust ik het wel, maar nee jammer hihi 🙂

  6. hier nog eentje. als ik in het buitenland naar een supermarkt ga check ik altijd de muesli afdeling. ik heb met een huisgenoot verschillende muesli, droog fruit en nootjes ingekocht en dan mixen.

Plaats een reactie